10.09.2016

OPIS MODELU KONIA: LEGIONARIO III ANDALUSIAN 68 Breyer Traditional Stallion

To jest koń, który jest w DH Stable już wiele dobrych lat. Przyjechał jako jeden z pierwszych naszych koni Breyer.  I niezmieniie bardzo go lubimy!
Nie raz dostawałam pytania w stylu "kupić konia na Legionario czy nie".
Więc mam nadzieję, że ten post pokaże nieco lepiej  ten mold.  

LEGIONARIO III DH

Breyer Traditional Andalusian Legionario III (68),  1979-1990 alabaster shaded grey . Mold # 68 Legionario III Sculpted by: Chris Hess Introduced : 1979  - body during the grinding process


MALOWANIE 

 Na fotach ogier jest w trakcie pracy: jest częsciowo obszlifowany, przygotowywany do poprawek i przemalowania. Od poczatku mam pewną koncepcję na pomalowanie go, tylko zabrakło mi materiałów i czasu na dokończenie pracy 

Oryginalne malowanie Legionario III było bardzo proste - były tu połprzezroczyste szare cienie, zaróżowienie pyska, cieliste kopyta, niemal czarne oko. I jedna atrakcja, w sumie ratująca malowanie- ciemne piętno ( rzeźbione), jakie miał żywy Legionario  na zadzie. W porównaniu z wieloma dzisiejszymi malowaniami OF, to malowanie wypadało słabo. 


Drugą rzeczą ma którą warto zwróci ć uwagę, przy tym koniu (a  typową dla wielu innych starszych modeli !)  jest jakość odlewu i szlifów. Koń nie dość, że miał sporo nierównosci na rzeźbie typowych dla koni Hessa (w nieobszlifowanej wersji  w przeciwieństwie do np. firmowych nowszych szlifów npmoldu Secretariat - kary Swarovsky xx z Lets go Racing Set ) to jeszcze miał  miejscowe nadlewki, albo zbyt kanciate, brzydkie szlify w miejscu zespojenia połówek konia. 
Dzisiejsze konie Breyer są o niebo lepiej wykończone.

Kiedy sprowadzałam ogiera, nie bylo zbyt ważne dla mnie malowanie, a  tym bardziej jakość wykonania. Nie miałam jeszcze zbyt wielkiego porównania, a i wtedy w  PL nie było kogo o to spytać. Wtedy kupowałam zazwyczaj ot najtańszą wersję malowania na danym moldzie. Dzis sądzę, że o ile nie planuję kupić konia pod przeróbki, warto dozbierać kasę i kupić mold w pięknym wykończeniu.



MOLD I RZEŹBA


Breyer Traditional Andalusian Legionario III  o numerze 68 był produkowany w latach 1979-1990. Zatłuczcie, ale do dzis nie wiem o co chodzi z dopiskiem "alabaster" przy maści. Mold wprowadzony do produkcji w 1979 , czyli 37 lat temu. Nazwano go tak samo jak pierwszy moldel,  czyli Legionario III, a autorem rzeźby jest niezyjący już Chris Hess. 


Myśle, że wystarczająco dużo pisałam na tym blogu o jego rzeźbach (ostatnio w postach o Hickstead czy Swarovsky- Lets Go Racing, Indian Pony and Leotie set). Uważam, że to jeden z lepszych koni Hessa, zdecydowanie wartych uwagi.



POZA KONIA


Koń imponuje spokojnym, ale jednoczesnie harmonijnym, lekkim, ekspresyjnym stępem hiszpańskim.  To wręcz modelowe ukaznaie tej pozy, za co możemy być wdzieczni rzeźbiarzowi !


 Tym bardziej, że bywają rzeźby, odlewy AR, figury innych firm, z średnio ukazanym stępem hiszpańskim !  Właśnie ta poza jest największym atutem konia. Ale nie jedynym.



ANATOMIA I RASA

Bez rozpisywania się: 
na uwagę zasługują piękne proporcje budowy konia i harmonia sylwetki !
- to wspaniały, bardzo typowy andaluz w nieco lżejszym wydaniu, dłuższych liniach 
( albo kojarzący się z sylwetkami młodszych ogierów)


-  anatomicznie jest zdecydowanie dobrze
- można by chciec poprawniejszych stawów, rzeźby nóg, kopyt. Typowy koń Hessa. Zdecydowanie potrzeba by tu nieco poprwniejszej głowy szerszego od przodu pyska,  okolic chrap, nosa itp. 



 RZEŹBA I DETALE MOLDU KONIA

Znowu w myślnikach:
- zdecydowanie dobra rzeźba, szczególnie jak na lata produkcji
- detali jest stosunkow mało, ale nie czuję większych braków, poza wczesniej wymienionymi niedoskonałosciami nóg i pyska. Nie ma strzałek, kasztanów, ale jest rzeźbione piętno.


- potrzeba obszlifowania powierzchni ciała konia z nierówności moldu, szczególnie "glutów" w grzywie i ogonie, na nogach itp.



PODSUMOWUJĄC


Koń ten zdecydowanie "gra" świetnym połączeniem pięknie ukazanej pozy, harmonii sylwetki, wspaniałych proporcji i  ładnej ogólnej rzeźby ciała. Zdecydowanie zostaje w stadzie !

Przy pięknym wykończeniu OF Legionario  potrafi prezentować się zdecydowanie dobrze w kolekcji, nawet pomimo nierówności powierzchni ciała i  niedoskonałości detali rzeźby. Fajnie gdyby mold ponownie trafił do produkcji w jakiejś dobrze dopracowanej maści i lepszych szlifach formy.


 Ale IHMO najlepszym wariantem, choć może nie dla każdego, jest zakup tego moldu na przeróbkę= szlifowanie, poprawki detali i malowanie. 



***
Ktoś mnie niedawno prosił o zdjęcie jakiegoś konia, czy tematu- a nie pamiętam co to miało być i nie moge znaleźc tego komętarza. Więc jak coś prszę o dopisek.


I jak w poprzednim poście zachęcam do obserwowania nowych foto-postów na DH Stable i a zainteresowanych zakupami do ogladania  aukcji - link do aukcj DH  


Pozdrtawiam cieplutko !

6 komentarzy:

  1. Ja prosiłam o zdjęcia przemalowanego marwari z nagłówka, jeśli to nie problem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzięki ,że przypomniałas !!! Jutro postaram się wrzucić w nowy post :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Koń ma wyjątkowo harmonijną budowę i piękną, przyciągającą uwagę pozę. Do opisu wrócę jeszcze w wolnej chwili i zapoznam się z nim dokładnie, co do słowa. Skarbnica wiedzy toż to ogromna :)
    Życzę powodzenia w przerabianiu. I przy okazji tej dioramy, która przypomniała mi o poście z galopem po plaży - udało mi się doznać tego w Grecji, drugi raz w życiu!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam tego konia. Wiele koni w stepie hiszpańskim nie przemawiają do mnie swym stępem jak Legionario. I nici z ich dtaliczności. A Legionario za to nieco wybaczam Hessowe detale.

      Gratki galopu po plaży, do tego w Grecji ! Musiało być cudnie !

      Do pracy koń czeka grzecznie w kolejce, puki co musze skupic się nad pracą.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. O jejku zrobiłaś tak piękne tło do tych
    zdjęć jestem pełna podziwu a za pierwszym razem wydawało mi się , że to prawdziwa woda !!!
    Model ma piękną pozę jest po prostu uroczy.
    nie umiem się doczekać twojej przeróbki tego cudeńka♥ jak mogę spytać jakie masz co do niego plany ??? Model bardzo mi się podoba a ty jak zwykle pięknie go opisałaś.
    pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że się podoba tło i koń :)

      Będzie siwek jabłkowity. Prawdopodobnie średnio siwy ( czyli już dosyć jasny, ale z widocznymi to tu to tam jabłkami.

      Ulga dla serca ,że jeszcze komuś się chce czytać moje wypociny i, że komus się to podoba. Dzięki !!!

      Pozdrawiam przecielutko !!!

      Usuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)