15.09.2016

CM PAWAN NUCRA MARWARI BREYER, CM MADE BY ME

Gdzies  juz było zdjęcie mojego CM Pavan, ale na prośbe daję je ponownie z dokładką kilku innych fot i z maleńką opowieścią o na jego temat.

CM  -MADE BY ME  - PAWAN DH  "NUCRA" MARWARI - BREYER TRADITIONAL
 Nucra Marwari - extremally white (Marwari 1495, 2013 -current ) , Brigitte Eberl " Kalahkaari "   


Kiedyś pisałam, ża na żywo jest bielszy (kontarast nieco przygasiłam aby było lepiej widac barwy), przy czym widać cielisty odcień skóry, a bardziej różowawy w delikatniejszych miejscach. Mój Pavan ma kilka plamek m.in. przy oczach i drobniejsze na podbrzuszu blisko nóg.



Koń był malowany pędzlem, ekspresem przed moja wystawą w Bogliasco, więc nie jest idealnie wykończony. Moje pędzle i farby zostawiły fakturę rysek, mimo iż konia malowałam kilkoma cięńszymi warstwami farby. 


Najchętniej zmyłabym to wszystko i zrobiła konia na nowo byleby nie było tych rys, bo jestem przeczulona na takie rzeczy również przy malowaniu obrazów. Poprawek wymagają też kopyta, a na dokładkę koń przy przeprowadzce, "walecznie" zdobył jeszcze obcierkę na prawej stronie. 
Więc jest na półce jako przyszłe body, czekajace na narzedzia, ale i tak cieszy me oczy w tej maści.


Bo co tam takie dyrdymały o malowaniu. 

W tym przypadku liczy się historia i impresja. 

Pavan to po hindi "wiatr"!

Zdjęcie umieszczone w kolażu na banerze bloga

Pavan to także imię konia wielkiego władcy Aśoka, a był czas kiedy i sam władca udawał zwykłego żółnierza przedstawiajac się jako pawan
 W indyjskim filmie  "Aśoka Wielki"  z Shahrukiem Khanem i Kareeną Kapoor, z 2001 roku, jako koń tego imperatora, występował piękny marwar o podobnej maści. 


Asoka - videoklip O Re Kahi w którym w pierwszej scenie widzimy teko konia


Kadr z Asoka - O Re Kahi  z pięknym Pawanem i księzniczką Kaurwaki

Tego dramatu historycznego, całej opowieści, zdjęć  i kreacji aktorskich nie da sie zapomnieć. 
  
"To film o przemianie człowieka, o jego radosnym otwieraniu się na świat i ludzi pod wpływem miłości, a później o jego zgorzknieniu i stawaniu się bezwzględnym i bezlitosnym pod wpływem straty tej miłości i wreszcie o przemianie duchowej pod wpływem skruchy. Cesarz Aśoka uświadomiwszy sobie po wygranej bitwie ogrom bólu, do którego się przyczynił z krwawego tyrana staje się głosicielem postawy ahimsa, wyboru życia bez przemocy i piewcą buddyzmu. To ostatnia przemiana prawdziwego cesarza Aśoki istotna dla Indii. "  /Wilkipedia 

Własnie zrobiłam sobie ochotę na ponowne odpalenie płyty  z filmem !!!
( film można zlaleźć w polskiej wersji jezykowej)


Filmowy Pawan, podarowany przez Asokę księżniczce Kaurwaki miał plamki przy oczach. Jednak były one nieco inne, mniejsze i z lewej strony strony głowy. Mój Pawan miał  jedynie inspiracją jaką we mnie zostawił tamten koń, jego ruch i piękno.  A może i cały film...




***

Na blogu Świat Dorotheah jest kolejny post  - "Jak zarobiłam kasę na własnego konia ?"

***
 I  w związku z pytaniami o aukcje. Ostatnie trzy dni miałam urwanie głowy z innym tematem i  zwolniłam z wystawianiem aukcji, ale od jutra już się ogarniam. Nie kończe aukcji przed czasem, by odsprzedać przedmioty, jeśli są obserwatorzy, bo wydaje mi się to nie fair względem obserwujących.


4 komentarze:

  1. O, dzięki! Tak jak myślałam, jest cudny! Aż napatrzyć się nie mogę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę , do usług :)
      Ciesze się,że konik się spodobał !
      Jeszcze jakieś życzenia ktoś ma ????
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Twój Pavan zawsze mi się podobał ")
    (No, może dlatego, że nie widziałam tych rysek itd).
    A już chciałam napisać coś w tylu "czo on tam ma przy oku???", ale skoro to był efekt celowy, to ok (chociaż, ciekawi mnie jakbyś go przerobiła, w sensie, pomalowała od nowa).
    BTW: Ja teraz też jestem w trakcie przeprowadzki (modele już na miejscu, a przy mnie connemara i THW z Collecty, żeby zrobić zestawy na zamówienie).
    Na drugim blogu na pewno przeczytam posta :D (a czy w ostatnim czasie zrobiłaś coś dla swojej kobyłki? W sensie jakieś naczółki czy inne tego typu rzeczy??)
    Modele z aukcji niezbyt mnie interesują i cenowo się do mnie niezbyt uśmiechają :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę siię,że się podobał. Te ryski widać tylko przy przygladaniu się z bliska. Natomiast w stadzie Marwari mnie wybitnie cieszy swą pozą w poączeniu z maścią. Ot konik czeka w tej formie na swe lepsze czasy = materiały.

      Jeśli go przerobię- zrobię go tak samo , tylko z lepszym wykonaniem jakościowym. No mize kropki gdzieś tam przestawię nieco, ale tez blisko oczu raczej i z tej samej strony. Na pewno parę detali, oczy, kopyta chciałabym dopracowaćc jak mi się kiedys uda znaleźć czas i materiały ( aerograf).

      Naczółków już dawno nie robiłam- palchy bolą od szycia w skórze - bo na żywego konia skóra musi być porządna.

      Aukcje zachęvcam śledzić, gdyż co kilka dni coś dostawiam - będa Breyery w kilku skalach, będzie jeden Peter Stone. I ceny będą także weselsze, niektórym koniom zrobiłam już ( lub planuje zrobić) jeszcze jakies tam zniżki.
      A teraz idzie haflingerka Schleich od niskiej ceny wywoławczej !!!
      Pozdrawiam

      Usuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)