25.09.2016

NOWE MODELE KONI 2017 SCHLEICH I SAFARI LTD. plus opinie

Jak w poprzednim roku tak i teraz robię listę wszelkich nowości w miarę pojawiania się, z pierwszymi refleksjami na temat koni.


NOWOŚCI SCHLEICH  KONIE 2017 - NEW HORSES SCHLEICH 2017

Brawo dla Schleich za pewną poprawę! 

 W koncu cosik drgnęło do przodu z końmi Schleich. Choć juz się pogodziłam, że końsko podobne obiekty, nie do końca realisyczne, po prostu są wpisane w strategię działania firmy - czy tego chcemy czy nie. I ma to swoje zalety,  a koniki niezaprzeczalny urok i rzesze miłosników. Przyznam, że od kilku lat co raz rzadziej konie tej firmy trafiały na moje półki, nie tylko przez brak miejsca, dostępność innych modeli, ale przede wszystkim przez jakość samych koni Schleich. Podobało mi się bardzo duży procent nowych koni wprowadzonych w latach 2007- 2012 ( typu 7 i więcej fajnych koni ). W kolejnych latach ilość nowych koni rosła, ale podobało mi się z nich co raz mniej ( lizczbą i procentyowo). Np w ubiegłym roku podobały mi się zaledwie 4 konie z kilkunastu sztuk ( plus za to za ekstra dodatki). Tym razem podoba mi znowu powyżej 7 koni (niektóre bardzo mi się podobają!) a większośc z modeli wydaje mi się bardziej dopracowana, poprawneijsza, naturalniejsza pozą. Brawo. Wykonczenia najładniejsze w historii koni Schleich, jak u ostatnich roczników. Plus mamy fajne zestawy. Minus za powtarzalnośc ras, podczas gdy mamy tyle ras do wyboru, a nnigdty nie robionych przez Schelich.


Hanowery

13837 wałach hanowerski          13818 źrebię hanowerskie          13817 klacz hanowerska
 Ogier han.-  dla mnie "Must have", jeśli na zywo bęzie równie fajny. Choć ma

24.09.2016

KUCYKI MLP MY LITTLE PONY HASBRO G1, G3, G4


Może jak i Ciebie drogi czytelniku,  u poczatku fascynacji modelami koni były wszelkie konio podobne stwory, w tym  ukochane kolorowe koniki My Little Pony od Hasbro???

Gdy byłam mała te koniki były wybitnie trudno dostępne i na wagę złota ( pojawiajace się okazjonalnie tylko w słynnych sklepach Pewex za słoną kasę :) ). Ale udalo mi się zdobyć kilka kucyków, plus całe stadko niefirmowych kolorowych, kucykopodobnych "brzydali". 
Z czasem całe zbyt kolorowe stadko oddałam młodszej kucynce. 
Ale przewrotny los sprawił, że nadal mieszka u nas kilka MLP.

1.
MLP HASBRO G3 - Meadowbrook 2003 Bloomin' Blossoms Shop, 
(very pearly body, lime green hoof heart)

23.09.2016

MODELE KONI RASY HAFLINGR - AVELINGESE MODEL HORSES

Nie planowana idea zestawienia modeli rasy haflinger, zaraz po fryzach :) 
Ale tak wyszło, gdy zaczęłam robić koniskom foty na tym tle, to po prostu musiałam ustawić haflingery !  Do tego tła najbardziej pasowały mi właśnie kuce z Tyrolu :)


Model Horses breed HAFLINGER Schleich and breyer Classics haflinger Mare

20.09.2016

CZARNA ARMIA KONI FRYZYJSKICH I... FROZEN!



Fryzy, araby i koni dresażowe zawsze ekscytują! Burzą krew i podrywają serce :)

Galopujace stada fryzów zawsze kojarzyły się mi  jakąś mistyczną Czarną Armią. 
Mroczną pochmurną, dramatyczną, ale jakże piękną i dumną!


FRYZY ! FRYZY ! FRYZY !


Stadko modeli koni rasy fryzyjskiej

15.09.2016

CM PAWAN NUCRA MARWARI BREYER, CM MADE BY ME

Gdzies  juz było zdjęcie mojego CM Pavan, ale na prośbe daję je ponownie z dokładką kilku innych fot i z maleńką opowieścią o na jego temat.

CM  -MADE BY ME  - PAWAN DH  "NUCRA" MARWARI - BREYER TRADITIONAL
 Nucra Marwari - extremally white (Marwari 1495, 2013 -current ) , Brigitte Eberl " Kalahkaari "   

10.09.2016

OPIS MODELU KONIA: LEGIONARIO III ANDALUSIAN 68 Breyer Traditional Stallion

To jest koń, który jest w DH Stable już wiele dobrych lat. Przyjechał jako jeden z pierwszych naszych koni Breyer.  I niezmieniie bardzo go lubimy!
Nie raz dostawałam pytania w stylu "kupić konia na Legionario czy nie".
Więc mam nadzieję, że ten post pokaże nieco lepiej  ten mold.  

LEGIONARIO III DH

Breyer Traditional Andalusian Legionario III (68),  1979-1990 alabaster shaded grey . Mold # 68 Legionario III Sculpted by: Chris Hess Introduced : 1979  - body during the grinding process

06.09.2016

NIETYPOWA AMAZONKA NA WAGĘ ZŁOTA - DLA MODELI KONI 1:12 CLASSIC

W dzieciństwie lalki były mi obojętne... a wieloma nawet się brzydziłam. Nim się urodziłam tato "wystał" w kolejkach i kupił mi 4 podobno "piekne", duże lalki. Niestety nigdy się nie pobawiłam rzadną z nich... Za to koniki kręciły mnie na maksa  !!!


Była jednak jedna jedyna lalka, która nazwijmy to tolerowałam.
Może nawet gdzies w głebi ducha miałam do niej pewien... szacunek.


Dlaczego???

PORCELANOWY PAN KRZYWO-KOŃ * The model horse little bits, made of porcelain

Absolutnie kocham tego konia !!!
Przez lata udało mi się uodpornić, a nawet pozbyć wielu moich porcelanowych koni.  Wyjątkowo padłam ofiarą niedawwno opisywanych maluszków kucy szetlandzkich. 

Natomiast ten koń jest moim absolutnym numerem jeden wśród porcelanowych koni, choć mam już go ... dokładnie  24 lata ! I nie przestaję go uwielbiać !

PORCELANOWY PAN KRZYWO-KOŃ
( a w sumie to zdecydowanie pani, ale co tam :p )

The horse made of porcelain. I bought this horse it in 1992 in Berlin, Germany (selected from the many good models of horses china, in a similar style sculptures). There is no signature, marking the manufacturer. Similar to little bits horses, the base has a length of 15 cm.

 Przyjechał ze mną z Berlina w wakacje 1998 roku, gdy miałam 10 lat... 

05.09.2016

MAŁY RUDY LIS ... LITLE TEXAS Teddy Roosevelt's 1443 Breyer Traditional Model Horse


Poniedziałek 10.45 . Synek w nowym przedszkolu trzeci dzień. Dzielny i zadowolony
O Matko !  Serce bije z wrażenia. Mam masę roboty, nie wiadomo od czego zacząć. Najważniejsze: w końcu mogę spokojnie siąść do pisania posta i realizacji grubszych planów. Bałagan w domu. Poczeka, bo "ciśnie" mnie chęc  pisania :D

Mold był moim "Must Have"od kiedy zobaczyłam go, ale siedział w kolejce zakupowej. Marzył mi się nieprodukowany, gniady Flash. Poźniej rozważałam zakup kasztanka Little Texas, kręcąc nosem, czy aby jego ogon nie jest nazbyt rudo- pomarańczowy. Gdy koń wypadł z produkcji i ekspresem zaczął znikać z sklepów - zdecydowałam o jego zakupie, znalazłam sklep i opłaciłam go. Niestety sklep nie wywiązał się z umowy  i po opłaceniu modelu, nie wysłał mi go *Nie mogłam odżałować konia, tym bardziej, że mam zatrzęsienie gniadoszy w stadzie, a kasztanków mało. Minęły 4 lata wypatrywań za nim. Przypadkiem znalazłam i upolowałam zapudełkowanego NIB Texasa w USA. 

MAŁY RUDY LIS....

Breyer traditional 1443 Teddy Roosevelt's Little Texas chestnut 2011-2012 Mid-year release
Mold #594 Flash,  Introduced: 2004, Sculpted by: Susan Carlton Sifton

03.09.2016

DORCIO KOŃSKIE FOTY I - zdjecia z końmi i nie tylko :)

Niedawno przeglądam moje stare foty z końmi.
 I wpadłam na śmiały pomysł upublicznienia niektórych z nich :)

Jako, że uwielbiam pisać o koniach, więc dodam kilka słów, o zwierzakach z fot. 


Poświatka. Nie pamietam, czy już pokazywałam tę fotę.
To początek fot i w sumie tylko skrawek ...

02.09.2016

Mała zajawka najnowszej pracy

Małe rozjaśnienie odośnie poprzedniego postu. Nie nie znikam, nie zawieszam bloga, ani inne takie. A po prostu momentami ulatniałamm się, ponieważ :

BAWIĘ SIĘ !

Mała zajawka koniska nad którym obecnie znęcam się ;) )  akrylami

 
Tylko czasu mało miałam, na takie zabawy. Ale w końcu...

26.08.2016

REFLEKSJE< PAUZA I ZAWIECHA

Po zakupie ogiera Imperador Das Aguas mam 
SPORO REFLEKSJI. 

Skutkiem czego w kwesti nowych zakupów do stada postanowiłam, że obecnie jest:
 PAUZA.

A ponadto w całym temacie mała 
ZAWIECHA
( co bynajmniej nie oznacza nic związanego z lenistwem, ani nic w tym stylu ).


Breyer Classic 3056 Desert arabian Famili bay mare 1992-1994
Mold: "Arabian mare"  sculpted  Maureen Loove, introduced 1973

*
W ciągu najliższych dni postaram się napisać co nieco więcej.
A teraz cieplutkie pozdrowionka !

19.08.2016

Doberman, a może Bauceron, figurka psa - dog sitting donberman figurine

Bardzo dawno temu pokazywałam tego dobermana tutaj ( w poście z Ravelem ).
 I zawsze chciałam mu zrobić jakieś ciekawsze fotki. Więc kilka pstryknęlam, po tym jak niedawno znalazłam tego psa w kartonach koni .
Znalazłam go parę ładnych lat temu, gdy starałam się nie powiększać kolekcji o inne czworonogi. Ale ten psiak tak zachwycił mnie realizmem i wykonaniem, że uznałam, że skoro pasuje jako wielki pies do większych koni traditional to przygarniam czworonoga.


Doberman, a może jednak Bauceron z Hickstead Breyer Traditional Model Horse 1439
Figurine Sitting Dog Doberman/ Bauceron ?,  resin, unknown company

13.08.2016

MACIUS I KICIUŚ - czyli coś słodkiego na dziś !

O tych maluszkach juz kiedyś wspominałam na blogu. 
Ale nie miałam lepszych fot. Teraz obfociłam je bo na to zasługują.

Malutkie, porcelanowe i totalnie utrzekające kuce szetlandzkie kupione we włoskim sklepiku, usytułowanym na szczycie góryw przepięknej okolicy Madonna della Guardia , blisko Bogliasco i Genui, Liguria Italia , Tam było całe stadko kucy w różnych maściach i kilku pozach.  

Macius i Kiciuś DH

Collezioni Dal Mondo Roma:
 -Porcelain Standing Shetland Pony chesnut pinto , bigger than stablemate, porcelain
-Porcelain Rearing Shetland Pony dappled grey, bigger than stablemate, porcelain