19.08.2016

Doberman, a może Bauceron, figurka psa - dog sitting donberman figurine

Bardzo dawno temu pokazywałam tego dobermana tutaj ( w poście z Ravelem ).
 I zawsze chciałam mu zrobić jakieś ciekawsze fotki. Więc kilka pstryknęlam, po tym jak niedawno znalazłam tego psa w kartonach koni .
Znalazłam go parę ładnych lat temu, gdy starałam się nie powiększać kolekcji o inne czworonogi. Ale ten psiak tak zachwycił mnie realizmem i wykonaniem, że uznałam, że skoro pasuje jako wielki pies do większych koni traditional to przygarniam czworonoga.


Doberman, a może jednak Bauceron z Hickstead Breyer Traditional Model Horse 1439
Figurine Sitting Dog Doberman/ Bauceron ?,  resin, unknown company




 Kupiłam go kiedyś przypadkiem w jakimś sklepie z drobiazgami bez informacji o jego producencie, a tym bardziej autorze moldu. Nie znalazłam też oznaczeń. Być może to jakiś chińczyk nawet, co nie ma znaczenia, bo jest lepszy (i bardziej mi się podoba) niż wiele firmowych psiaków. A autorowi moldu można by było pogratulować umiejętności rzeźbiarskich.




 Przy okazji robienia fot dobrermance na sw a pierwszą sesje ukradkiem załapal się zaderkowany welsh pony sekcji B - Breyer  Brookside  Pink Magnum 1482

Psiak jest wykonany z jakiegoś rodzaju żywicy i niesamowicie podoba mi sie jego malowanie, realistycznie wyrzeźbiona i naturalnie błyszczaca sierść i bardzo ładnie pomalowane i mocno nabłyszczone oczy.





Osobiście niespecjalnie przepadam za tą rasą, ale zdecydowanie doceniam jej piękno, zwłaszcza w tak dobrej formie.


EDYCJA - RASA PSA BAUCERON ? 

Jak pisałam  psa kupiłam bez jakichkolwiek informacji o producencie i rasie. Rasę nadałam sama, na zasadzie pierwszego skojarzenia,  bez głębszego zastanawiania się i porównywania z dobermanami. A i do eksperta w psich rasach bardzo mi daleko.
Według Lila2006 z forum, ten pies może wcale nie jest przedstawicielem rasy Doberman a  francuskiego BAUCERONA. Świadczyły by o tym inne proporcje: mocniejsza klata, grubsze i proporcjonalnie krótsze łapy, dłuższa i obfitsza sierść. Łebki bywają bardzo podobne, choc zazwyczaj jednak są szrsze u Baucerona.
Po przeanalizowaniu słów koleżanki i fot psów obu ras, wydaje się, że tej figurce psa bliżej jednak do Baucerona. Dzięki Lila2006 :)
 (aby nie robić haosu w poście, zostawiam miejscami także okreslenie doberman, z dopiskiem Bauceron)

*

Przyznam, że dla mnie nadal jest to mój psiak numer jeden.




A jak Wam się podoba ten psiak?


Pozdrawiam !
( ostro- wakacyjnie zaganiana ;) )


11 komentarzy:

  1. Cudowny psiak, dobermany są moją ukochaną rasą, więc tymbardziej nie mogę się na niego napatrzeć:-) Trochę nie podobają mi się przednie łapy, aleto drobiazg ;-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. psisko wyjątkowo urokliwe i żywe. Dobermany sa wyjątkowo piękne.
      Natomiast jak się okazuje ten psiak może nie jest dobermanem, a podobnym, ale masywniejszym Bauceronem.
      Mi się przednnie łapy podobają na żywo , sa lepsze niż tylnie.:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Mnie psiak podoba się najbardziej z figurek psów jakie kiedykolwiek widziałam! Naprawdę. Jest świetny! Piękna rzeźba i malowanie. Czy to obroża Twojej roboty?
    Pozdrawiam.
    Wiola<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobnie myślę. A dziwi to w związku z brakiem oznaczeń firmy itp. A wiele przepięknych, firmowych, żywicznych psów, jakoś blado przy nim wypada. Obroza mojej roboty, ma juz kilka dobrych lat, więc nie jest jakaś nadzwyczajna. Ale lubię ją na tym psie.
      Pozdrawiam !

      Usuń
  3. Byłabyć chętna na spotkanie kolekcjonerów w Sczecinie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętna byłabym i do pojechania na drugi koniec kraju, albo nawet i Świata! Tyle, że mam malucha w domu i na razie nie łatwe jest dla mnie podróżowanie i raczej Szczecin jeszcze odpada. Może już w przyszłym roku będe mogła pomyśleć o wyjazdach,jak zapuszę nieco korzenie, lepiej sie zorganizuję, bo maluch będzie chodził do przedszkola. A wielkie dzieki, że pytasz ! "Co się odwlecze to nie uciecze"!
      Pozdrawiam !

      Usuń
    2. Także pozdrawiam i liczę, że za rok uda się spotkać, bo z koleżanką bardzo liczymy na spotkanie z panią

      Usuń
  4. Piękny psiak :)
    Detale,malowanie i te oczka - istna perełka wśród modeli psów
    Gratuluję tak wspaniałego czworonoga!
    Pozdrawiam cieplutko
    Roxy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ! W sumie mam nie wiele psiaków- bo bardzo mocno się przed nimi bronie ( inaczej juz bym miała wielką sforę). A ten psiak jest najpiękniej wykonany, pięknie wyrzeźbiony i pomalowany- odstaje od setera Breyera czy moich psów Schleich, Safarii, Collecta.
      Pozdrawiam cieplutko !!!

      Usuń
  5. Super się prezętuję.
    Naprawdę ładnie wyrzeźbiony i te jego oczy <3
    Robisz piękne zdjęcia i tła do nich. Strasznie podoba mi
    się model Pink Mangnum i to w tym różowym kantarku.
    Pozdrawiam i sama zastanawiam się nad jakimś nowym psiakiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczy u tego psa powalają! Na żywo wyglądają jeszcz żywiej- na fotach skupiłam się na perspektywie pokazania ciała, a zapomniałam zrobic lepsze zdjęcie spojrzeniu psa. Ale pewnie kiedyś znowu użyje go do jakiejś końskiej dioramy.
      Pink Magnum bardzo mi się nie podoba odcienie maści. Bleeee. Ale od kiedy na szybkiego wsadziłam go w jeden z pierwszych z brzegu wolnych kantarków i w tę derę- to wyjątkowo miło mi się na niego patrzy i poniacz stanął obok Imperadora.
      Kupno psiaka do koni, szczególnie do tradków to spore wyzwanie. Nie łatwo znaleźć psa pasującego jednocześnie skalą, rasą, pozą, jakością rzeźby i malowania, tak by jednoczesnie chwytał nas za serce. Lubie psy Breyera, choć wydaje mi się, że jest zdecydowanie za mało moldów do wyboru.
      Pozdrawiam

      Usuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)