25.09.2013

Vanessa -amazonka Breyer Traditional Let’s go riding - Let’s go Western set horse and rider.

VANESSA


Świetne wyniki pracy Kiry z naszymi końmi, upewniły nas w tym, że przydał by się nam kolejny jeździec .

Po przyjrzeniu się też potrzebom stajni zdecydowaliśmy , że potrzebujemy kogoś pracującego metodami naturalnymi i śmigającego westernowo. Decyzję tą umocniła chęć ujeżdżenia Cześka , który niedawno dostał nowiutki sprzęt (halter z kółkami, liną  i siodło western pleasure Cimarron  Breyer).
Od kilku miesięcy przyglądaliśmy się różnym jeźdźcom. W końcu Kira poinformowała nas o swojej dalekiej kuzynce ze Stanów Vanessie. I tak po dłuższych rozmowach, w sierpniu przyjechała do nas autentyczna Cowgirl, na dodatek ze swoim przesympatycznym koniem, o którym napiszemy niebawem.

Vanessa amazonka z zestawu Breyer Traditional Let’s go riding - Let’s go Western set horse and rider. 

Vanessa zaaklimatyzowała się u nas wyśmienicie. Jest przesympatyczną niebieskooką blondynką, o naturalnym odcieniu, z uroczym uśmiechem, a co najważniejsze bardzo pozytywnym nastawieniem i świetnymi kompetencjami w zakresie pracy w stylu western i naturalu. To właśnie ona pracuje obecnie z Cześkiem. I już są po pierwszych przejażdżkach !


A żeby było ciekawiej Kira i Vanessa w wolnych chwilach nawzajem poduczają się w w jeździe w odmiennych stylach jazdy, a nawet wymieniają się ubraniami.

Podstawowym ubiorem  Vanessy jest koszula w różowo, pomarańczowe, białe i niebieskie wzory, z zdejmowaną, niebieską kamizelką (góra w te same wzorki) i  niebieskimi spodniami z ( wszytymi na stałe) zamszowymi czapsami i błękitnymi  westowymi kozaczkami.
 Ale jak widać na zdjęciach całkiem fajnie wyglada też w butach i golfie pożyczonych od Kiry.

Okiem Dorotheah: 
Po pierwsze i najważniejsze wzrost- 
O Matko ona na żywo jest dość mała i drobniuteńka. Super ! Chyba spodziewałam się jakiegoś Kin Konga w paczce. A w końcu 20 cm to nie tak dużo. Zdecydowanie wzrost wypada idealnie przy wielkich traditionalach typu stock, takich jak Czesiek, ale także przy wielkim arabie Cappuccino (Proud Arabian Stallion- Hessa), czy wysokiej folblutce Zenyatta( mold Lonesome Glorry) - bo rasy te w rzeczywistości nie są zbyt wysokie względem jeźdzców. Przy Missouri Fox Trotter, Miśku TWH, Marwari, czy przy Larrym Diamenciku (Cleveland Bay) wygląda jak wysoka kobieta, dość dobrze, chyba lepiej niż amazonka Kira Classic ( z tym, że przy Marwari Kira mogłaby lepiej grać Induskę, a Vanessa co najwyżej amerykankę, czy europejkę).

Dla mnie najważniejsze jest to , że oprócz do Czesława świetnie amazonka wygląda przy AR Cassandro Boy (Nocturno Kitty Cantrell). 
Bo o ile Kira świetnie proporcjami pasuje do innych moich sportpferde traditional, to jednak przy Cassandro wygląda jak nastolatka.  
Natomiast przy Salinero, Ravel, Totilas, Ideal, Valentine, Templado, Esprit, Sunny WG, Black Arabien Stallion, Cigar, Hackney Pony, wg.mnie, zdecydowanie lepiej wzrostem wygląda Kira.
Druga najważniejsza dla mnie sprawa to ruchome stopy- stawy skokowe. Byłam, przekonana, że amazonka ma nieruchome stopy podobnie jak Kira, co utrudnia prawidłowe ułożenie stóp w strzemionach a przez to całego ciała w siodle( Przez to nawet zastanawiałam się nad sprowadzeniem Yvonne, ale miałabym kłopot z odzieżą). A u Vanessy okazuje się, że jedynym problemem są buty, które uniemożliwiają opuszczenie pięt w dół, choć z drugiej strony fajnie, że szybko można je zdejmować, a Kira z Vanesą mogą się wymieniać obuwiem.
Docelowo i tak planowałam wykonać własne buty, więc jak je (kiedyś )zrobię, ułożę na stałe stopy w prawidłowej pozycji.
Kłopot z usadowieniem amazonki głęboko w siodle wydaje mi się w dużej części spowodowany właśnie stopami, a czasem siodłem czy szerokością konkretnego konia. Gdy amazonka siedzi bez strzemion,. Lub ma stopy w strzemionach, ale bez butów, bez większego kłopotu siedzi dość prawidłowo, głęboko.


Kolejny plus- ruchome nadgarstki. Co prawda trzeba anielskiej cierpliwości aby ułożyć prawidłowo amazonkę w siodle, ustawić jej ręce, ale za to możliwości ruchowe są większe. Nadgarstki podobnie jak stopy ruszają się w górę i w dół, oraz wokół własnej osi.
Cieszy też kulisty łącznik w pasie, dający szerszy zakres ruchu niż ma Kira, która może jedynie okręcać się na boki. Przy czym denerwuje mnie to, że po mocnym wygięciu, amazonka chętnie powraca do pół prostej postawy jakby miała wewnątrz jakiś rodzaj gumki (Kira z okręconą talią zostaje w tej pozycji w jakiej się ją ułoży), przy dioramach utrudni to na pewno ułożenie amazonki w bardziej wymyślnych pozach, ale już da troszkę większe możliwości ułożenia niż ma Kira.
Sporym minusem natomiast jest dla mnie takie osadzenie głowy, że może ona się jedynie okręcać na boki, nie da się na stałe unieść jej w górę, czy w dół- co nieznacznie potrafi Kira. Po za tym rejon osadzenia głowy i dolna część twarzy, oraz tylna, dolna część głowy wyglądają niezbyt naturalnie- kształtem przypominają mi marchewkę. :) Na szczęście postawiony kołnierzyk koszuli  i dobrze ułożone włosy przysłaniają ten mankament. 

Amazonki w tej skali wydają się mieć ten sam mold- a jedynie różne makijaże i barwy włosów, oczu. Mi zdecydowanie najbardziej pasowała dość naturalna uroda Vanessy dlatego ją sprowadziłam (a i sam koń zawsze mi się marzył). Po za tym ubiór Vanessy wydał mi się świetną wyjsciówką. Spodnie, po zasłonięciu klamry i części wykonanej nie zamszowego materiału, na upartego, na fotach mogą udawać spodnie typu jodhpur, czy jasne jeansy, koszula jest bardzo ładnie uszyta i też nie ma nazbyt przerysowanego westowego stylu, co bardzo mi się podoba.   Za to po założeniu kamizelki i butów i bezowego kapelusza mamy natomiast amazonkę west., świetną np. na dioramy z przejażdżkami w siodle west. 

Team nam się powiększył - pozdrawiamy !
-->

8 komentarzy:

  1. Gratuluję kolejnego pracownika w stadninie. Pozdrawiam
    stajniaarizona-figurkikoni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Vanessa jest świetna. Nawet bardziej mi się podoba niż Kira, choć pewnie tak jak napisałaś jedna z amazonek lepiej wygląda przy jednych koniach, druga przy innych. Gratuluję super zakupu i bardzo jestem ciekawa z jakim koniem do Ciebie przyjechała. Zupełnie nie kojarzę zestawu.
    PS. Cassandro bosko wygląda w rzędzie. Jak żywy. Bomba!!.

    OdpowiedzUsuń
  3. No no, Vanessa wydaje się być bardzo fajną babką :) Gratuluję udanego zakupu.
    Cassandro Boy wygląda pod nią świetnie, jeszcze bardziej go zazdroszczę.
    Pozdrawiam
    cathsmodelhorses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. No Cassandro Boy w rzędzie wygląda bosko. Bardzo Ci go zazdroszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że masz kolejnego jeźdźca :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Vanessa bardzo ładnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję nowej fajnej lalki. Choć ja osobiście wolę Kirę (może dlatego, że bardziej lubię klasyk).
    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Nowy pracownik świetny gratuluję. Cassandro jak żywy super piękne zdjęcia !

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)