23.07.2013

Rejestracja i wystawianie koni na IMEHA.


Sporo osób mnie pytało w komentarzach, oraz w wiadomościach na forum, jak się zarejestrować na IMEHA. Sama zarejestrowałam się dla celów poznawczych, gdyż dla mnie, przy wybieraniu modeli do kolekcji  i tak najważniejsze są własne odczucia, oraz dla przetarcia szlaków dla Was  -  więc teraz podzielę się z Wami swoimi obserwacjami.
Na fotce Don Johnson dressage hanoverian Isabel Wetth MPV - Bullyland Special Run, tylko 2500 sztuk, dłuta Brigitte Eberl, z jeźdzcem z zestawu dresażowego Schleich



IMEHA czyli International Model Equine Hobbyists Association Inc działa na stronie www.imeha.org.
Jest to jedna z najpopularniejszych stron gdzie regularnie, co miesiąc są konkursy na zdjęcia modeli w ściśle określonych kategoriach i wytycznych co do zdjęć (np. w klasach rasowych modele nie mogą być zasłonięte krzaczkami, siodłami itp., ani nie mogą być ustawione za bardzo pod kątem). Na IMEHA ma opłat za uczestnictwo, a  „nagrodami” są jedynie ogólne, najwyższe tytuły: Overal Grand Champion i Vicechampion , oraz grupowe tytuły : Division Grand Champion i Vicechampion. Takie tytuły są szczególnie cenne w klasach performance gdzie do zrobienia sceny używamy własnej roboty rzędy (a docenienie  ich przez sędziów  IMEHA to bardzo miła sprawa), oraz w klasach modeli przerabianych – co może wpłynąć na wartość danego modelu, albo po wielu wygranych ułatwić w środowisku modelarskim promowanie konkretnych osób przerabiających i malujących modele, wykonujących miniaturowe rzędy.

Najpierw zajmijmy się rejestracją, bo dopiero po niej możemy obejrzeć zwycięzców określonych konkursów, zdjęcia i pełne wyniki. Rejestracja jest prosta, ale dla ułatwienia opiszę ją krok po kroku.
Skopiujcie proszę poniższy link:
http://www.imeha.org/imeha2/login.php
Pojawią się Wam pola do logowania, oraz powyżej zapytanie „New user?”
Bezpośrednio pod nim wybierasz i klikasz ”Register Here”. Pojawiają się pola do wypełnienia , które wypełniasz wedle uznania. „Stable/Kennel Name „– czyli nazwę Twojej stajni, Twoja nazwę (na ile pamiętam nazwy tej nie można potem zmienić, więc proszę wybierzcie ją z rozmysłem).
Potem wybierzcie swoje hasło „Password” i niżej je potwierdźcie w „Confirm Password” (dokładnie zapisz od razu na kartce nazwę swojej stajni i hasło) Potem podajcie Imię i Nazwisko w polach „First Name” i „Last Name” i swój „Email” ( na który przyjdzie info z potwierdzeniem rejestracji IMEHA). Potwierdzasz to klikająć na „Submit”
Pojawi się informacja
User successfully registered. Please await confirmation email
Czyli  jesteś wstępnie zarejestrowany I musisz zajrzeć na swoją pocztę i jeszcze potwierdzić tę rejestrację.
Stone Chips Chesnut Corner- Morgan
Dostaniesz e-mail z IMEHA z linkiem do automatycznego potwierdzenia rejestracji. Klikasz w link i  gotowe. Możesz już się logować za pomocą swojej nazwy i hasła.
Aby napisać Wam tego maila, zarejestrowałam drugą stajnię :)
Przy drugiej rejestracji nie było u mnie żadnego kłopotu. Natomiast przy pierwszej mój „registration Code” po cyfrach i literkach miał na końcu kropkę, która automatycznie się kopiowała z całym kodem po kliknięciu w link w odpowiednie pole. I nie mogłam się zarejestrować. Po kilku próbach, skasowałam kropkę i poszło – od tego czasu moje konie pokazuje tam jako DH Stable. Prawdopodobnie będę stopniowo wycofywać część koni, bo mam zbyt mało czasu do pilnowania tematu, a i nie jest to moim najważniejszym celem.
Teraz przydałoby się rozejrzeć w temacie. Warto oczywiście przeczytać szczegółowe wytyczne co do zdjęć w różnych klasach itp. Szczeglnie te dotyczące wystawiania w klasach performance wydają się bardzo wartościowe, przydatne nie tylko na IMEHA. Choć to wymaga poświęcenia masy czasu, które go ja np. nie miałam i zdecydowałam iść na żywioł :D Najpierw przyjrzałam się wygrywającym zdjęciom.
Aby obejrzeć wyniki klikasz  przycisk na lewym pasku” View shows”. Wybierasz interesujący Cię miesiąc i pojawia Ci się kilkadziesiąt różnych kategorii-dywizji.
Na tym dziś zakończę- bo i tak pewnie zagłębicie się w oglądanie zdjęć. Zachęcam do przyjrzenia się nie tylko samym modelom, ale i temu jak one są wyeksponowane, doświetlone, jak  tła widać na zdjęciach.

Czechu - jak zawsze pozytywny chłopak :)
Zaczęłam pisać drugą część postu o IMEHA poświęconą rejestracji waszego modelu, oraz zapisania go do wybranej kategorii itp. (post pewnie pojawi się prawdopodobnie za kilka dni, jak złapię chwilę na opublikowanie ), zaraz postaram się też odpisać Wam na komentarze za które po prosu kłaniam się wam niziutko i przeeeeepięknie dziękuję !!!
A teraz miłego oglądania.

Kochani 19 lipca br. było 281 wejść, więc pobiliśmy wcześniejszy rekordowy wynik 260 wejść. Niesamowite ! Jest nas, zainteresowanych tematem, więcej niż przypuszczałam!  Może z  jeszcze większą dumą zaczniemy myśleć o naszym hobby, bo takie liczby dowodzą, że jest ono co raz bardziej popularne !


12 komentarzy:

  1. Dzięki za opis :) Udało mi się zarejestrować bez problemów. Teraz tylko porobić zdjęcia i wio ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rejestracja jest tak prosta,że aż głupio było pisać o tym cały post. jednak napisałam go szczególnie w trosce o młodszych pasjonatach, którzy jeszcze nie mają doświadczenia w zakładaniu konyt na różnych stronach, tymbardziej zagranicznych. A i na pewno innych taki post może zachęcic do rejestracji. Pozdrowionka !

      Usuń
  2. A ja tu się spodziewałam nie wiadomo czego i obawiałam się różnych zawiłości... a patrzę, że to rejestracja jak każda inna! :D Chyba największy problem, jaki mogę tu napotkać, to nazwa stajni. xD Pewnie bym i godzinę się zastanawiała i nie wymyśliła nic, co by mnie w pełni usatysfakcjonowało.
    W każdym razie bardzo dziękuję za instrukcję. Na razie jeszcze nie jestem gotowa, by się tam zarejestrować, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasie uzbieram potrzebne do tego materiały (i modele ;)).
    Pozdrawiam!
    Apache.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Apache Rybko- zarejestruj się już dziś, aby spokojnie w wolnych chwilach ogladać foty i jak zmieniają się zwycięzcy zależnie od miesiąca ( i sędziego danej klasy). Tych fot jest za dużo, byu je tak na raz przejrzeć. jak dziś się zarejestrujesz, to łatwiej Ci będzie zdobyć wyobrażenie, jak to wszystko wygląda od środka !

      Usuń
  3. Dobrze,że poruszyłaś ten temat,ponieważ bardzo mnie ciekawił gdzie je rejestrujesz i o co w tym właściwie chodzi:-) .Pozdrawiam Hannowerka

    OdpowiedzUsuń
  4. Nominowałam cię ^.^ Więcej u mnie na blogu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję - niestety jestem taka mało kapująca w takich sprawach i przepraszam Cię bardzo, że nie kontynuuję tematu, ale niezbyt rozumiem ideę łańcuszków. Na razie nie nadążam z pisaniem postów i komentowaniem Waszych slicznych koniksk. Lecę właśnie czytać kolejne Wasze posty !

      Usuń
  5. Jednak to nie takie trudne ^^ Dzięki, już się nie mogę doczekać następnych poradników, sama także spróbuję ruszyć głową i popróbować różnych rzeczy.
    Pozdrawiam,
    Maja (schleich-mai.bloog.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. MaJu ! Mam nadzieję,że juz poradziłaś sobie z rejestracją stajni i modeli. pozdrawiam !

      Usuń
  6. Dziękuję bardzo! Już dodałam 2-óch chłopców i dodaję właśnie następne konie. Dziękuję jeszcze raz!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O trzymam kciuki i lecę zajrzeć na wyniki moich koni z poprzedniego miesiąca.
      Pozdrowionka i papatki !

      Usuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)