25.12.2012

Zdjęcia innych figur koni- pozostałe


Aby ułatwić przeglądanie tej grupy figur koni dodaję drugi post, przy czym w pierwszym zostaną tylko foty figur z laki, gliny i gipsu  + dodaje foty kolejnych figur, a tu przenoszę figury z innych materiałów + dodaje foty kolejnych figur. Oba posty są w jednym nowym dziale w galerii. Prawdopodobnie dodam za jakiś czas jeszcze jeden post w tym dziale galerii :)
Figurki z tego postu nie są na mojej liście modeli.

Porcelanowe, ceramiczne i szklane:



Mój absolutny, porcelanowy ulubieniec przyjechał ze mną z Berlina. Ma nietypową, bardzo ekspresyjną pozę w rozkroku za którą go uwielbiam. I nie przeszkadza mi u niego zbytnie przerysowanie i przegięcie nóg. Ma piękny łepek i ciałko. Nie ma żadnych oznaczeń firmowych, pamiętam tylko, ze wybrałam go z pośród kilikunastu pięknych, podobnych koni w różnych pozach. Ma około 15 cm długosci.



Dwa maluszki porcelanowe, także z Berlina. Mają po ok 4 cm wysokości.

Porcelana z Legnicy 19,5x17
Porcelanowy koń z Legnicy. Mocno przerysowany, ale w fajnym stylu- kojarzy mi się z "dzianetami" z starych obrazów:) Na fotkach wygląda paskudnie, na żywo ma wiele uroku, bardzo go lubię :)


Turkusowy z szkła włoskiego 28 cm

"Rmia da Murano Italy". Szklany qń wytapiany specjalnie dla mnie na oczach bliskich :) Ma ok 30 cm wysokosci i piękny oceaniczny odcień błękitu.


Mniejszy i podobny, szklany koń "Rmia da Murano Italy". Mam wrażenie, że wykonała go ta sama ręka.  Ma ok 18 cm wysokości..

Posrebrzany włoski 10x9
Autentycznie posrebrzany włoski horsik, ma około 10 cm wysokości.. Refleksy zamazują jego wygąd  na fotkach. Oczywiście na żywo także nie jest najdoskonalszy, ale wygląda o niebo lepiej i ma masę uroku.

C
Kary błyszczący , ok  14 cm wysokości


Biało- granatowy 15 cm. Prawie jak kucyk cyrkowy :)


Uroczy Pegaz z kwiatami. Ok 7 cm


Kryształowy , ok 7 cm.

Z
Lezący ceramiczny z życzeniami. Emaliowany- błyszczy się barwnie jak bańki mydlane. .


Ten mleczno błękitny pegazik ma jakieś 2 cm wysokości !


Dwa małe śmieszne koniki o wartości jedynie emocjonalnej :) Mają po ok 5 cm.

Drewniane:

Hebanowy marwari Indie 15,5x13,5
"Hebanowy koń" drewno indyjskie + metal. Ręczna robiony. Ma ok 15 cm wysokosci.


HEBAN
"Hebanowy koń" drewno indyjskie + metal. Ręczna robiony. Większy, ma ok 22 cm wysokości.

nogus
Głowa z szyja i zadnią noga ! Drewniany ręcznie rzeźbiony i malowany. Ma ok 80 cm wysokości.


Ciekawostka. Indyjski ręcznie rzeźbiony konik. Najciekawsze w nim jest to, że w jego brzuchu jest wyrzeźbiony malutki słonik.- przy czym ktoś musiał go wyrzeźbić przez dziurki w brzuchu dużego konia (całość wykonana jest z jednego kawałka drewna, bez jakichkolwiek łączeń elementów itp.)! konik ma ok 7 cm.

Kamień

Głowka jednorozca z kamienia. Na grzebieniu szyi są malutkie dziurki w które można np. włożyć kadzidełka :) Ma ok 4 cm wys.


Konik wykonany w stylu chińskim, z ciężkiego materiału niczym kamień.



Mosiądz indie
Mosiądz indyjski. Około 15 cm wysokości. Bardzo lubię tę figurkę mimo zbytniej kanciastości.


Metalowo- mosiężny (?) konik zbliżony pozą i wyglądem do koni Tenesse Walking Horse. Ma złote dekoracyjne wzorki na ciele. Gdzieś ukrywam jeszcze jego siodło (montowane na śróbie). Ma ok 15 cm wysokości.


Dwa małe mosieżne koniki. Karykatura araba i o niebo ładniejszy, unoszący się konik- pamiatka z Monte Carlo.


Wiszacy pegaz z chińskimi dzwonkami. Był bogatszy o kilka innych nie końskicj ozdób, które poodczepiałam.

Kuc z mosiądzu. O tak, kolejna figura, która spowodoala poszukiwania czegoś lepszego ;) Ma ok 16 cm długosci


Niewielka podkowa z mosiądzu z płaskorzeźbą konikiem.Ok 7 cm.


Trzy malutkie, metalowe koniki. Pierwszy z lewej to temperówka.Koniki mają po kilka cm.


Inne:


Statuetka. Tylko dla Asów ;) Tak poważnie to nie pamiętam, na którym konkursie ją wygrałam. O dziwo konik jest bardzo ładny.



Siersciel palomino 18x15 cm prezent

Konik jest pokryty naturalną sierścią- nie chcę wiedzieć z jakiego zwierzaka. Przez to wielokrotnie chciałam się go pozbyć, ale jest to prezent. Błyszczy się jak żywy koń, w dodatku ma prawdziwy odcień izabelowatej maści i całkiem sympatyczną sylwetkę. Ma około 15 cm wysokości.


Płaskorzeźba- magnes. Kary kucol jest prawdopodobnie z modeliny. Ma ok 6 cm.

Świąteczne


Brokatowy- choinkowy złoto-bezowy pegaz. Skalą zbliżony do koni Schleich.


Brokatowy, choinkowy złoty jednorożec. Bardzo podobny wielkością i budową do moldu jednorożca Schleich.  Sanie dokupiłam  dodatkowo jako ozdobę świąteczną- pasują świetnie jako stroik do jednorożca Paddock Pals Breyera.



To zdecydowanie nie jest koń ;) Razem z tą częścią kolekcji przechowuję prezent z Indii dla mojej Poswiaty- autentyczny dzwonek mosiężny, jakie mają konie Marwari, czy Kathiawari i innych ras indyjskich przy uprzężach. Jeszcze nie sprawdzałam jakie zdanie ma na jego temat  Poświata :) Ale obawiam się, że nie zachwyciłby jej ciężar i dzwięk dzwonka. Dzwonek jest bardzo cieżki, wykonany z mosiądzu, ma jakieś 3,5-4 cm średnicy.

Pozdrawiam :)

2 komentarze:

  1. Świetne te wszystkie pamiąteczki. A dzwoneczek od razu mi się skojarzył z ekspresem polarnym... świetny jest.
    A sanie mnie powaliły też chcę takie, boskie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Konik porcelanowy z niebieska grzywa jest sliczny! Uwielbiam cyrkowce. :-). Takiego wlochatego to mam podobnego. :-). Nie wiem skad, ale jest ciekaawy. Widze, ze masz tyle koni firmowyvh ile niefirmowych. :-p
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)