16.12.2012

Ogłowie munsztukowe


Dzięki ostatnim zakupom w niemieckim MPV Ravel dostał nowe ogłowie. Marzył mi się dokładnie taki krój ogłowia -białe podszycie nachrapnika + cienki opadający naczółek z diamencikami, a do tego munsztuk...

OGŁOWIE MUNSZTUKOWE  made by Dorotheah (nitka na pyszczku zniknie)



Pomysł zrobienia tego ogłowia kiełkował w mej głowie już bardzo długo. Niestety brakowało mi  i dobrej skóry, a i przede wszystkim miniaturowego "munsztuka". W końcu Ravel to  model konia ujeżdżeniowego i musi mieć odpowiedni rząd :)



Dość mocno odstraszał mnie stopień skomplikowania ogłowia munsztukowego. Zwykłe ogłowie ma  jedno policzko do wędzidła,  plus policzko nachrapnika - tu dochodzi dodatkowe policzko do munsztuka. Przez to na potylicy jest albo więcej pasków, albo trzeba szukać całkiem innego rozwiązania w tym miejscu. A im więcej pasków, tym ciężej je ułożyć, dopasować rozmiarem i pozapinać nawet na żywym koniu, a co dopiero na kilkucentymetrowej główce modela konia. Po tym jak dostałam swoje łapki materiały stworzyłam to oto miniaturowe ogłowie:



Wszystkie paski, poza tymi przy samym munsztuku,rozpinają się, przesuwają jak w prawdziwym ogłowiu, a szlufki i "sprzączki" działają :)  Sprzączki, w kształcie D są z wyginanego drutu. Paski na potylicy i podgardle celowo są za długie, aby łatwiej można było zdejmować i dopasowywać ogłowie, które może kiedyś trafi na model innego konia. ( może jednak kiedyś zdecyduję się je skrócić).



Naczółek  z brylancikami z cyklu "bądź widoczny na drodze" ;) Całość wykonana z użyciem kleju (typu super glue z standardowo poklejonymi palcami). Poszło prawie dwa metry skóry !



Rozwiązanie ze sprzączkami na potylicy podbnie jak w niektórych realnych ogłowiach.
Obecnie szukam alternatywnego rozwiązania, dla  bezpiecznego dla modeli "kleju" do podklejania kiełzn do pyszczków, dlatego na razie oba elementy munsztuka połączyłam nitką -co niestety psuje efekt wizualny, dodatkowo paski na policzkach notorycznie się przesuwają, ale widać już jak to wszystko wygląda.



 W sumie jestem bardzo zadowolona z ogólnego efektu wizualnego( oczywiście gdy udaję, że nitka już znikła :) ), z kroju ogłowia i estetyki wykonania dużo lepszej niż zakładałam (bez jakichkolwiek odbarwień skóry, plamek kleju, nierównych pasków, krzywych sprzączek czy szlufek itp.). Bardzo ważne było także dopasowanie kroju ogłowia do modelu o konkretnej urodzie pyszczka -zależało mi, na tym aby ogłowie ożywiło i rozświetliło elegancką urodę Ravela  i podkreśliło urodę jego łepka. Co z tego wyszło- sami widzicie. Jestem ciekawa jak  Wam się to podoba?

___

W następnym poście planuję opisać kolejne nowości w kolekcji, a i będzie obiecywany post o sprowadzaniu modeli z za granicy :)
Postaram się też niebawem pstryknąć fotę nowego regału licznie zamieszkiwanego przez modele koni :)
Pozdrowionka i dzięki, że tu wpadacie :)

17 komentarzy:

  1. Dorotheah, po prostu brak slow! Za wo do stwo, masz naprawde ogromny talent :)
    Pozdrawiam cieplutko,
    Mary08

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za niesamowicie miłe słowa :) I bardzo ciepło pozdrawiam !

      Usuń
  2. Mnie też bardzo się podoba. Właściwe materiały to 90% sukcesu. Gratuluję cierpliwości przy zapinaniu wszystkich tych zapinek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że się podoba :)
      Bez dobrych materiałów nie d się stworzyć dobrej miniatury, to fakt. Ale i nie przeceniałabym tez materiałów. Gdy patrze np. na fotę miniaturowych wodzy przeplatanych, to , wiem, że mimo możliwości kupna materiałów, na razie nie dam rady zrobić podobnych wodzy :)

      Materiały kupiłam dopiero, gdy poczułam się na siłach stworzyć coś co mi się spodoba. Jak ktoś ma takie odczucia o swoich umiejętnościach- zachęcam do zdobycia porządnych materiałów :) A wtedy mam nadzieję, że znajdę link do strony/foty stworzonych rzeczy :)

      Pozdrowionka :)

      Usuń
  3. Świetne ;D , Zapraszam do mnie http://ranczopsk.bloog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. gdzie można kupić mały munsztuk?

    OdpowiedzUsuń
  5. Miniaturowy munsztuk i rzemienie dojechały do mnie z niemieckiego MPV http://shop.modellpferdeversand.de Jest tam także masa innych miniaturek kiełżn, strzemionka, kleje itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpiszesz dokładny link, bo nie mogę znaleźć :/

      Usuń
  6. Co do kleju/masy do podklejenia ogłowia albo samego wędzidła, kiedyś Braymere pisała na swoim blogu czym dokleja, chociaż to było przy okazji małej katastrofy: masa przy zdejmowaniu "zerwała" jej płat farby z modelu. :P
    Może warto pomyśleć o masie, którą zabezpiecza się oczy u lalek BJD? Z tego co wiem, to masy niektórych firm można łatwo usunąć i używać parokrotnie. Mogę popytać. :)

    A co do ogłowia, to jestem pod wrażeniem, świetna robota! Jedynie diamenciki wydają mi się trochę za duże, ale jeżeli Tobie odpowiadają, to dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  7. O tej masie czytałam, jednak szukam alternatywy, by zaoszczędzić. I tak na materaiły poszło tyle, że można było za to kupić jakiś model.

    Diamenciki są ewidentnie za duże. Czekałam na to kto mi to napisze:) Łańcuszek, lepszy skalą, mniej mi się podoba. Znajoma ma w ogłowi munsztukowym wielkie diamenciki, ale jednak są troszkę mniejsze, a i wszyte bezpośrednio w skórę wyglądają dużo drobniej. Świadomie decydowałam się na te diamenciki, ryzykując nietrzymanie skali, ale w zamian za to, że dzięki nim łepek Ravela ożywa. Jak kiedyś dorwę drobniejsze -zrobię drugi naczółek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę piękna robota,chciałam się zapytać jaka jest łączna ilość koników,bo moim zdaniem na pewno przechodzi 100...;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. PIĘKNE !!!!!!!! Ja robię podobne tylko sama robię munsztuk ale też chcę kupić parę rzeczy w MPV :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po prostu brak mi słów...
    Sprzedałabyś takie ogłowie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudo!!! Chciałabym mieć takie zdolności.

    OdpowiedzUsuń
  12. czy samemu da się zrobić sprzączki i kiełzno?

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)