23.12.2012

Figurki koni z laki, gipsu i gliny


Większość z tych figurek  przybyła do mnie zanim poznałam firmy produkujące modele koni. Na pewno wielu z nich nie kupiłabym, gdybym od początku znała taki firmy, ponieważ większość z nich jest słaba anatomicznie. Część najsłabszych figurek wyprzedałam, aby zwolnić miejsce dla modeli.  Staram się nie kupować kolejnych figur z tej kategorii. Rozmiary podaję na oko :)
Figurki z tego postu nie są na mojej liście modeli.
 Aby ułatwić przeglądanie tworze dwa posty. W tym poście pozostawiam tylko

Chińska laka:


Zawsze lubiłam tę figurkę pomimo wad anatomicznych koni i ich przerysowania. Pamiątka z THK w Chojnowie. Figurka ma ok 15 cm długości




Pudełeczko z laki z płaskorzeźbą głowy na wieczku. Cacuszko za śmieszną kasę z jakiegoś sklepu z drobiazgami. Główka jest bardzo ładnie wyrzeźbiona i pięknie  pomalowana (barwy i kontrast wyszły dziwnie na fotce), do tego ulokowana na tle stylizowanym na drewniane. Długosć ok 8 cm


Siwek wiatrogrzywek przyjechał z Wiednia :) Ot nic specjalnego, ale lubię go za pozę. Miałam całe stadko figurek koni wykonanych identycznie w róźnych pozach i maściach (wszystkie miały ok 10 cm długości. Zostawiłam sobie tylko jego.


Z Mediolanu przytargałam dwa gniade źrebolki w skali źrebaków Schleich. W kolekcji został ładniejszy z odwróconym łepkiem
,

Ien karykaturalny, kary konik  ma w sobie coś co przyciąga uwagę. Mój dojechał ze mną z Czech, z Brna, ale widzialam identyczne w kraju. Ma ok 10 cm długości.


Powyższa i poniższa foka pokazuje zastawki do książek. Mają ok 10 cm dł. Są wspaniałe, szczególnie ta patrząca wysoko :)





Jeleni brykający konik z boku ma "skałkę" z wgłębieniem na jakieś drobiazgi. Ma jakieś 20 cm wysokości. Miałam jeszcze bardzo podobnego  ciut mniejszego gniadosza, ale bez skałki. Pojechał w Świat :)

BIA
Siwek z laki . Ok 12 cm wysokości



Dumny jak lew :) Chińska, bordowa laka, ok 7 cm długości.

G


W drodze z Londynu stracił róg i stal się  nietypowym koniem. Ma ok 6 cm dł.

Leżący kremowy z laki

Malutki, ok 7 cm długości mleczno siwy , leżący konik z chińskiej laki.

Indianin na koniu. Ot pamiątka z Rotterdamu. Ma ok 9 cm dlugości

To poczwarne jelenio umarszczone, tarzające się maleństwo, mające ok3-4 cm  zajmuje tak mało miejsca, że nie ma co się dziada pozbywać ;)

Łepek arabski-bryloczek z Janowa Podlaskego. Wiele lat bardzo mi się podobał. Dziś jak pomyślę o glówce Breyer  Sunny... ;)

Stadko- płaskorzeźba i wieszaczek . Ok 5-7 cm.



Koniki z klipsem. Mniejszy na pewno jest z aki, ma ok 3-4 cm długości, drugi to konik Nici na sprężynce, do klipsa przyczepiona jest zawieszka kary konik Nici-Ferrari

INDYJSKI DOMINISIOWY laka 8,5x6,5
Wierzgający konik. Prezent od przyjaciółki przywieziony z Indii , więc mam do niego szczególny sentyment. Chińska, bordowa laka, ok 7 cm długości.

LEŻĄCY BORDO LAKA 9x5,5 cm
Tarzanko :) Chińska, bordowa laka, ok 7 cm długości.


Bordo laka dumny
Dumny jak lew bordo :) Chińska, bordowa laka, ok 7 cm długości.

KŁUSUJĄCY BORDO LAKA 7x8 CM
Dynamiczny kłus...to chyba wszystko co wyszło tutaj autorowi :) Chińska, bordowa laka, ok 7 cm długości.

UNOSZĄCY SIĘ BORDO 7,5X7,5 LAKA Chińska, bordowa laka, ok 7 cm długości.

MINI BORDO LAKA 5x4,5cm
Chińska, bordowa laka, malutki 5x4,5 cm cm długości.


LEWADA BORDO LAKA WIĘKSZY
Chińska, bordowa laka, jest większy ok 11 cm długości.

DĘBUJACY LAKA WIELKI 33x25,5
Wielki 33 cm. Chińska, bordowa laka.  Miałam takie dwa, jeden poszedł w świat, drugiemu wróżę to samo:)


Bordo laka sssss 8x7
Mój ulubiony z serii bordowych koni. Uwielbiam jego pozę, proporcje ma znośne. Chińska, bordowa laka, ok 5 cm długości.

Gipsowe, gliniane:


Uwielbiam rzeźbę tej wielkiej głowy (za modelami Breyera). Ma ok 25 cm wysokości.


Źrebczek z zamkniętymi oczkami. Duży, ma ok 25 cm długości, prawdopodobnie jest z  gipsu.  Gdy położymy go na brzegu półki- tylnia nóżka minimalnie zwisa. Ten źrebol ma większego i piękniejszego kumpla (z podobnych materiałów, około 40 cm długości) z uniesioną i zgiętą przednią nogą. Mam nadzieję, że znajdę fotę.

b2
Klaczka ze żrebaczkiem. Mają ok  14 cm długosci




Podkówka -płaskorzeźba. Ok 12 cm.




Klaczka i źrebol z irokezem. Jakieś 10 cm długości. Oczywiście takie piękności ;) trafily do mnie jako prezent. Zresztą było ich troszkę :)


To chyba ogier, do rodzinki- prawie jak Schleich :)


Skarbonka. Nawet sceptyczny brat uległ manii kupowania prezentów wyrobów koni podobnych. Pamiątki z tego są wesołe :)


I kolejna pięknosć ;) Lucky Luk


A tego konio-psa na serio lubię. Jako decor oczywście. Może kiedyś go przemaluję :)


Ten konik przyjechał ze mną z okolic Monachium. Nie mam pojęcia dlaczego, ale był stosunkowo drogi.Może to jakiś lokalny wytwór.  Nie jestem pewna materiału - obstawiam na glinę. Konik ma ok 10 cm długości.Malowanie ma matowe wykończenie.

2 komentarze:

  1. Mam takiego konia jak ten 33cm z laki - identyczna forma, tylko mój udaje odlew z brązu (ma nawet zielonkawą "patynę"). Ma tyle niedociągnięć anatomicznych, że zęby bolą, ale w życiu się go nie pozbędę, bo to jeden z pierwszych prezentów od mojego faceta :) Tylko cholera zajmuje sporo miejsca.
    Szklany pegazik jest przeuroczy! Mam słabość do maleńkich szklanych zwierzaczków :D
    Też muszę kiedyś opisać swoje koniopodobne stwory, bo trochę tego miałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Doroteah - mistrzyni długich postów XD. Długie nie wchodzenie na Twojego bloga grozi oczopląsem i przeciążeniem mózgu od nadmiaru zdjęć XD. To oczywiście żarty, kocham bogate notki, Twój blog uwielbiam Nie skomentowałam chyba wcześniej ogłowia, więc skomentuję teraz. Jest prześliczne! Zakupy na MPV muszą przynosić wiele korzyści. A co do tej nitki, to oczywiście bardzo podoba mi się arabek, źrebaczek z zamkniętymi oczami też jest przesłodki.
    A tak w ogóle, to wesołych świąt! I niech następny rok przyniesie wiele nowych figurek, rzecz jasne do opisania na blogu ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!
    cathsmodelhorses.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)