2.10.2012

MODELE - STADA

MODELE - STADA

Czyli to co uwielbiam najbardziej w dużych kolekcjach modeli koni: możliwość ustawienia modeli w różnych stadkach :) To zalewam Was fotami. Przyjemnego oglądania :)

RASY I TYPY
Gdy pracowałam w Niemczech przy koniach fryzyjskich, uwielbiałam patrzeć z jakim impetem, mocą i dumą galopują razem. Choć na wielkim padoku były konie innych ras, to jednak fryzy "trzymały się" razem. Galopująca czarna armia- coś wspaniałego! Postanowiłam znaleźć kilka modeli fryzów do stworzenia na półce swojej małej czarnej armii :)

Fryzyyy


Fryzyyy
Moldy fryzów razem:)

Modele koni arabskich w kwestii anatomii i typu konia najczęściej pozostawiają bardzo wiele do życzenia. Jednak ilekroć na nie patrzę przypomina mi się uroda, wdzięk i charakter janowskich arabów z którymi pracowałam, piękno gwiazd czempionatów, delikatny kopniak od pewnego zawadiackiego źrebaka, czy obłaskawianie innego strachliwego ogierka.


arabiaki mix
Moldy koni arabskich razem :)

Zdecydowanie najtrudniej pracowało mi się z nerwowymi końmi pełnej krwi angielskiej (hodowlane i młode po torach). Wiele kopów zaliczyłam, miałam też zgnieciony łańcuchem kciuk. Twarda szkoła. A po latach kupiłam klacz mocno zaawansowaną w krew... Jakiś sentyment do folblutów został.
folblutowate
Moldy koni xx

Przygoda z ujeżdżeniem mojej klaczy i praca z nią w kolejnych latach sprawiły, że jeszcze bardziej zainteresował mnie sport ujeżdżeniowy. Tak więc od kilku lat moją największą uwagę przyciąga nie jedna rasa, lecz różne, w obrębie typu konia dresażowego.
Model  Salinero sprowadzony z Wielkiej Brytanii był moim pierwszym Breyer'em, a Flim Flam z USA drugim.

Konie dresażowe, czyli  chody zebrane, piafy, pasaże, piruety... :)
(brakuje na focie bardzo fajnego Dressage han Breyer SM )

Fascynuje mnie piękno wielu innych ras koni, więc lubię  ustawiać modele pod kątem ras.
Andaluzy
Andaluzy

TWH mix
Konie Tenesse Walking Horse


Konie American Quarter Horse z Cześkiem na czele :)


Morgany

lipicany
Lipicany


Haflingery


Islandy


Camargue


Kuce różnych ras


Clydesdale


Konie zimnokrwiste razem.
---

SKALE
Modele ustawione według zbliżonej skali.

Największe i najwspanialsze-  Breyer Traditional (skala 1:9). Wszystkie razem :)

wielka trzynastka
Tu brakuje Sunny, Cześka, Ravela i GG Valentine z Heartbreakerem

skala Classic
Modele Classic Breyer (skala 1:12), oraz Safari Ltd. z serii Blue Ribbon.

Breyer Stablemates i Stone Chips
Modele Stablemates Breyer (skala1:32), oraz dwa minimalnie od nich większe modele Peter Stone Horses seria Chips (kasztanowaty morgan i ciemogniady srokacz).
---

MAŚCI
Czasem dla ciekawego efektu ustawiam w jednym stadku modele w wybranej maści. Najczęściej wybieram jedną skalę, a czasem mieszam modele różnej wielkości.


Taranty :)


Srokacze :) (Czechu jak kameleon,  wszędzie wlezie )


Jak ja uwielbiam kare konie :)


Po karych wypada pokazać siwki :)
Gniadoszy i kasztanków jest zbyt wiele, by ustawiać je razem. Za to pokusiłam się o fotę:


Izabelowate i jasne kasztany z konopniastymi grzywami razem. "Złota gorączka " :)
(i znowu Czechosław górą !)


Modele koni bułanych i jelenich.


Deresze (SM srok.-deresz.) i myszate. Drugi od prawej to mojej roboty (rzeźba od zera) konik Modry.
---

INNE
I takie tam zestawienia:
Żrebaki
Źrebaczkowy zawrót głowy :)


Wspinające się itp.

ekipa
Ciężka praca :)


Jednorożce i konie fantazy
---

AUTORZY MOLDÓW
Im dłużej interesuje się modelarstwem tym bardziej zauważam podobieństwa stylu kreski,... a raczej dłuta  poszczególnych twórców moldów. W moich wcześniejszych postach już pisałam o niektórych zauważonych przeze mnie podobieństwach w stylu rzeźb Brigitte Eberl, czy Susan Carlton Sifton.

Modele Breyer dłuta Brigitte Eberl



Modele Breyer rzeźby Susan Carlton Stifton (I znowu ten Czesio...)

CollectA
Modele Collecta wyrzeźbione przez Deborah McDermott
CollectA i   główki
..i pyszczki :)

Zastanawiam się czy dopisywać jakie modele są na fotach, bo w sumie wszystkie modele można odnaleźć w pozostałych galeriach. :)

7 komentarzy:

  1. Wow, no Ty to masz kolekcję.
    Że Ci się chciało je wszystkie ustawiać ;)
    I bardzo ładne zdjęcia robisz.
    Zazdroszczę Ci tej pracy z końmi i własnego konia.
    No nic, czekam z niecierpliwością na kolejną aż TAK bogatą notkę.
    Pozdrawiam.
    kaskagren z http://cathsmodelhorses.blogspot.com/
    PS: u mnie też nn!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa. Ustawianie modeli to najprzyjemniejsza sprawa. Najciężej jest wybrać i obrobić zdjęcia i je wstawić na stronę.
      Jakość moich fot ciągle mnie dobija.
      Kolejny post dziś już dodałam :)

      Na Twój blog już wpadłam i się pozachwycałam, szczególnie: dioramą, czaprakami i przemalowaną percheronką :)

      Usuń
  2. Jedno wielkie WOW! O.o
    Uwielbiam takie zdjecia grupowe. Wielbie patrzeć na takie stłoczone stadka setek koni. Niee nooo. Zostałam mile posmyrana taką notką. ^^ Masz mega kolekcje i jak wie każdy z nas ciagle się powieksza. ^^

    A tak wgl to polecam twojego bloga u siebie. Zasługuje na to. @.@

    Pozdrawiam serdecznie i mocno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za bardzo miłe i ciepłe słowa!!!
      Też uwielbiam takie foty i duże stadka, dlatego pomyślałam by zrobić foty dla Was (sama mam je tuż obok) :) Cieszę się, że udało się posmyrać ^^

      Powiększanie na razie zwolniło na maksa. Teraz chciałabym więcej tworzyć- tylko jak na to znaleźć czas ???
      Dzięki za polecanie:)

      Usuń
  3. A pro po ,,Czarnej Armii"...posiadam fryzyjską klacz schleich-Czarną Perłę^.^;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeej:) Przepiękna kolekcja;)Najlepszy blog o modelach koni jaki widziałam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow ale super pomysł :D mimo, że zdjęcia nienaturalne bo widać że to figurki to cudownie Ci to wyszło :) zrobiłam kiedyś podobne zdjęcie, może kiedyś wyląduje nawet na moim blogu ;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)