29.05.2016

ZWYCIĘZCY PHOTO SHOW MODEL KONIA 2016


CZAS NA WYNIKI !






Ale zanim to nastąpi muszę napisać parę słów.


Jak się okazuje masa roboty jest przy takim konkursie...


 Najciężej jest na początku uporządkować rozsypkę fot  z wszystkich meili pod odpowiednie dywizje i klasy. I przy tym nie pogubić się czyje jest dane zdjęcie i sprawdzić czy ewentualnie przypisana rasa, czy dodatkowe info zgadza się z klasą i wymogami typu, rasy konia. Sporo tego. Szczególnie gdy w niektórych meilach przy dywizji brakowało przpisanych konkretnych klas - a wierzcie, że dodatkowe zastanawianie się nad tym przy segregowaniu kilkudziesięciu czy kilkuset fot nie jest proste i pochłania mnóstwo cennego czasu. Pojawiło się też parę pomyłek klas ( np. źrebaki wpisywane do klas rasowych zamiast do klasy źrebięta,  konie Collecta i Breyer Stablemates wpisywane do Dywizji II, zamiast do Dywizji I -zgodnie z założeniami itp.).
Największe zamieszanie sprawiło przypisanie rasy Mogran i Mustang do konkretnej klasy ( bo np. morgany  były wpisane do: f)  kuce, e ) konie z chodami specjalnymi, albo do i) pozostałe  ). W związku z tym, że wcześniej nie pisałam, gdzie przypisać te rasy,  ich przedstwiciele hurtem wylądowały w niemal pustej klasie-  i) pozostałe rasy.
Przy ocenianiu, do czego jeszcze wrócę, kilkukrotnie rozbolała mnie głowa i wypiłam hektolitry kawki. 
Natomiast wyprodukowanie postów z oprawą graficzną, wrzuceniem juz na stronę wyróżnionych fot i podpisaniem ich w taki sam wizualnie sposób to prawdziwa orka w polu i to bez pomocy konia (czy maszyn ;) ).



Ocenianie okazało się trudniejsze niż myślałam.
 I w wielu miejscach nieco zaskakujące. Wydawało mi się kiedyś, że szybko sobie poradziłabym sobie z takim konkursem typując w mig na Championy najlepsze modele, z najlepszą rzeźbą, w najlepiej pokazanym typie dla danej rasy czy najlepsze rzędy. Ale skończyło by się to chyba suchymi studyjnymi fotami bez dioramy, z jednolitym tłem, byleby tylko dobrze było widać model lub rząd i kunszt samego rzeźbiarza moldu. Chyba jednak nie o to chodzi. 

Bo jednak bardziej pasjonuujące są foty, przy powstawaniu których to Wy jesteście artystami - gdzie operując jak najlepszym modelem (względem rasy itp.) kreujecie nowe końskie światy.
Tak więc ideałem powinno poąłczenie jak najlepszego modelu, oddającego rasę z jak najlepszą espozycją, najlepiej dioramową, czy plenerową ale proporcjonalnie uchwyconą  - tak by wszystko było jak najlepiej widać.


Przy niektórych klasach nie było większego kłopotu z wyborem Championa, ale już przy innych, szczególnie w tych lepiej obsadzonych klasach po prostu nie mogłam wybrac najlepszej foty. Czasem super model na bardzo dobrym technicznie zdjęciu wyglądał jakoś tak niezachwycająco, a inny koń dobry, w dobrym typie, ale np. nie wybitny rzeźbą robił prawdziwy szał !


Przy ocenianiu klas hodowlanych posiłkowałam się wymyśloną przeze mnie punktacją  : 
- wrażenie ogólne w tym maść konia względem rasy i danego tła
- odwzorowanie typu i rasy knia, 
- rzeźbę, ogólną harmonię budowy konia
- detale rzeźby (a raczej to co widać na focie, przy danej maści itp. )
- poza konia, szczególnie względem rasy/typu uzytkowego 
- kompozycja foty (tło, diorama itp)
- jakość foty ( światło, ostrość, nadmierne przekłamanie barw, światłocień, kadr, nadmierne skrzywienie itp. )

Podsliczanie punktów dało mi w kość :)

Szkoda, że niektóre foty z np. pracochłonnie wykonanymi rzędami, czy świetnymi modelami, lub Customami ustępowały czasem miejsca po prostu dobrym modelom świetnie ukazanym ( ale też unikałam  przesady w kierunku faworyzowania super zdjęć ze słabym tematem). 

Wiele Waszych modeli, czy przeróbkowych tematów jest naprawdę dobrych ( i zrobiły na mnie wrażenie !). Jednak warto byłoby jeszcze popracować nad lepszą ekspozycją z lepszym światłem, wyraźniejszym obrazem, kadrem, czy lepiej ułożoną dioramą w pobliżu tła itp. Mam nadzieje, że te słowa niektórych zachęcą do pracy, znaczy się dalszej... zabawy zodelami :) 
Jak sobie przypomne pierwsze moje pdioramowe foty....brrr było u mnie bardzo słabo.

Jednak pamiętajcie, że w  Photo Show przde wszystkim o świetną zabawę chodzi tak na prawdę. szczególnie tą podczas robienia fot.
Niektóre foty wygrywały 





NAGRODY

Jak zapowiadałam są nagrody. Będzie przyznany komplet. może i skromnych, ale zawsze nagród, zgodnie z tym co pisałam w jednym z wcześniejszych postów.

 Best In Show - kara folblutka CollectA ( nieststy z obtarciem na brzuchu, ale najlepszy tzeźbą z wyznczonych ), plus parę materiałów do tworzenia

Grand Champion Całej Dywizji  Hodowlana I - źrebak w skali Little Bits
Grand Champion Całej Dywizji Hodowlana I - źrebak w skali Little Bits
Grand Champion Całej Dywizji Użytkowa - prawdopodobnie jeździec Schleich + coś z 
Grand Champion Całej Dywizji Maści - źrebak w skali Little Bits, albo  koń do przemalowania w skali Little Bits. 

Nie miałam kiedy siąść do znalezienia konkretnych modeli i obfocenie ich ( a muszę mieć sporo czasu na przekopanie wszystkiego). A szkoda mi wstrzymywać posty z wynikami. 
Więc postanowiłam, że najpierw ogłoszę wyniki, a post z fotami nagród pojawi się w tym tygodniu,  najprawdopodobniej we wtorek, lub w środę.



WYNIKI 

ZA CHWILKĘ POJAWIĄ SIĘ NA STRONIE WW.MODELKONIA.BLOGSPOT.COM

JUŻ SĄ TUTAJ --->>> KLIK !

Gratulacje dla autorów zwycięzkich zdjęc!




Pozdrawiam !!!
--> -->

6 komentarzy:

  1. O rety... No zatkało mnie zupełnie! Mój Frey koniem Best in Show! A to wszystko dzięki niesamowicie dobremu artyście z Dark Pegasus Studio. Wydobył z modelu całą jego nieokiełznaną duszę. A jeszcze niedawno był to jedynie konik ze zlamanym uchem ..
    Dziękuje Ci Dorotheahh za całą ciężką prace związana z ocenianiem i przyporządkowywaniem koni do klas. To musiała byc naprawdę ciężka robota ,zjadająca mnóstwo czasu .
    Moje dioramowe foty nie były najlepsze - pierwszy raz spróbowałam robić zdjęcia z użyciem dioramy. Jestem bardzo mile zaskoczona wynikami i cieszę sie ogromnie ,ze wzięłam udział w PS. Gratuluje innym Championom i wszystkim modelarzom, którzy pokazali swoje modele.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super,mżawka są wyniki! Mega się cieszę z Grand Championa mojej maluszki, niby robiłam już foty na dioramie, ale są jakie są :/ No niestety, napewno po tych zdjęciach dużo się nauczyłam i już kolejne będą lepsze. Dziękuję, że zorganizowałaś to PS, naprawdę fajnie się bawiłam!
    Gratulacje dla zwycięzców!
    Czekoada

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach ta kochana autokorekta, miało być że, a nie mżawka XD

      Usuń
  3. Wybór Best In Show to była najtrudniejsza decyzja - foty były fantastyczne. Długo się zastanawiałam, czy Shamless czy Westowa przejażdzkana Rocky, czy własnie Free and Young mustang powinien wygrać best In Show. Jakością foty, tłem kompozycja wygrywaja dla mnie zdecydowanie Shamless czy Rocky Apppaloosa, które mają fennomenalne foty- mega gratulacje dla pracy i wyczucia Sary!!!
    Mustang wydaje mi się natomiast duzo lepszy rzeźbą, malowanie jedno z najlepszych wśród CM w Polsce i jedno z najlepszych Dark Pegasus Studio. Brawo także dla Artysty. Jego praca faktycznie wydobyła co najlepsze z tego konia - maść jest fenomenalnie dobrana do rasy, bardzo bogata w detale.
    I choc zdjęcie/diorama same w sobie nie są wybitne, to jednak całość jest piękna i bardzo malownicza (malowane tło daje niezwykle plastyczny efekt, niezwykłą głebię barw ) z przestrzenią dla modelu i w sumie tło schodzi na dalszy plan - nie odciaga uwagi od konia, a dodatkowo barwy podkreślają maść konia ! Taka szarawa maść mogłaby się zgubić i stać nijaka na wielu innych tłach- a te soczyste barwy dodają życia koniowi ! Nieco zabałaganione tło tutaj też mi nie przeszkadza - pasuje do charakteru rasy, dzikości konia.To jeden z nielicznych modeli , które bym Wykradła
    Shamless+ -Edgar - ma fenomenalne zdjęcie- chyba najlepsze dioramowe na jakim kiedykolwiek go widziałam. Jest mega typowym arabem z super pozą, co pozwoliło mu wygrać całą dywizję. Ale detale i miejscami nawetzarysy sylwetki, ma słabsze nisz mustang, co przeważyło o decyzji.
    Kucka Schleicha na focie czekolady ma bardzo dobre foto. Może w nieco innym nastroju - kojarzącym mi się z szarawym i pochmurnym dniem, ale przy tym z bardzo duzym realizmem. Tu rasa co prawa nie jest wybitnie ukazana- ale w tej dywizji na temat patrzę nieco z przymróżeniem oka.

    Rocky ma dosłownie zdjęcie na okładke, czy np. stronę informacyjną PS itp. Brawo, Brawo, Brawo Sara. Właśnie do tego powinno się dązyć robiąc foty na PS - to się nazywa wydobycie tego co najlepsze z modelu i dodatków. Jednak o ostatecznej pozycji zadecydowało kilka szczegółów. Ale nadal nie jestem pewna, czy przypadkiem to to zdjęcie nie powinno wygrać BIS ... W sumie sama nie wiem czy wybór Best In Show nie mija się z celem- bo wybór był gożej niż trudny. A jak pomyślę, że autorzy czekali po cichu pewnie zaciskając kciuki- to już w ogóle cięzko jest zdecydować- a by nie ukrzywdzic nikogo.

    Photo Show to było mega pracochłonne zadanie - ale jakże satysfakcjonujące! Do niedawna samam uwielbiałam wysyłać foty na PS. Mega frajda, z robienia fot, a potem z wyników. Dziś nie mam na to czasu, ale chciałam dać tę radochę paru innym osobom.

    Magda- jeśli to twoja pierwsza diorama- to zakasaj rękawy do kolejnych zdjęc, możesz bardzo dużo poprawić! Ostrość fot, światło, perspektywa (foty jak Dont look Twice powinnam chyba nie przepuścić, ale cięzko wyliczyć te 30 stopni), zamaskowanie miejsca zetkniecia podłoża z dioramą. Plus jeśli Ci aparat przekłamuje barwy - warto sie nauczyć najprostszej obróbki barw i kadrowania, wypoziomowania. Bo zrobienie foty to jedno, ale potem ewentualne zdjęcie nadmiaru czerwieni, czy źółci, albo złapanie poziomu to tez robota fotografa. To są bardzo łatwe rzeczy, trzeba tylko spróbować i poćwiczyc. Modele masz to teraz pracuj :)

    Za całokształt pracy największe graty ode mnie ma Sara Miłośniczka Koni - dosłownie zasypała mnie toną przepieknych fot, pięknych i bardzo dobrych technicznie ! Czasem z przeciętnego modelu wydobywała cuda. Zrobię jeszcze dodatkowy post na MK z pokazem innych cudnych fot- które nie wygrały w swych klasach (- bo np. mold duzo słabszy, mało typowy dla rasy itp.), ale za to zdjęcia mają przepiekne !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wszystkie rady co do fotografowania modeli z użyciem dioram. Mam zamiar podczas wakacji namalować własnoręcznie przynajmniej jedno tło, bo jednak zdecydowanie bardziej lubię robić zdjęcia przy własnych tłach, niż wykonanych przez drukarnię.
      Zazwyczaj robię zdjęcia plenerowe, co tłumaczy moje błędy przy dioramie. Bawię się efektami i przerabiam zdjęcia, ale często na nierealistyczne barwy, aby nadać nastrój. Starałam się, aby zdjęcia na PS miały dobrze oddane kolory, choć sporo mogło mi umknąć. Do tego doszedł przedegzaminowy pośpiech i robienie fot w jednej jedynej turze było "hardcorem".
      Tak - modele są i będzie jeszcze więcej, więc pozostaje ćwiczyć, ćwiczyć i ćwiczyć!
      Mustang ma naprawdę świetną rzeźbę i mnóstwo detali - dzięki niemu wiem, że Breyery Breeds of the World są naprawdę bardzo dobrej jakości. A w nowym malowaniu zrobił się tak cudny, że sama nie mogę się na niego napatrzeć (choć z drugiej strony to bardzo delikatny model, już parę urazów u mnie złapał).
      Zdjęcia Sary są dla mnie prawdziwą inspiracją i nauczką na przyszłość na większe zwracanie uwagi na estetykę i jakość fot. Sara - sprostałaś zadaniu i to we wspaniałym stylu. Przepiękne zdjęcia!
      Cóż, muszę kończyć - do wakacji jeszcze sporo zostało! Pozdrawiam!

      Usuń
  4. A ja dodam tylko,że kolejny PS z rocznikiem z nagrodami będzie za rok.
    A mozxe i nawet jak będą chętni to połroczny PS, mniejszy bez nagród, ale dla Cwiczeń i zabawy, mogłabym zrobić mniej więcej w październmiku-listopadzie.
    Dziewczyny jeszcze raz graty! Jak dam radę to jutro wieczorem zacznę wyszukiwać nagrody :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)