14.06.2014

Tak szybko zgadliscie to arabka S JUASTADREAM Breyer traditional Mold Oasis + ogłowie rajdowe "DH"


 Tak- szybko zgadliscie- nogi z poprzedniego postu nalezą do klaczy czystej krwii arabskiej S Justadream Breyer Traditional Championa Arabian 706 Mold Oasis (aka Justaderam) ,
 Klacz w ogłowiu rajdowym produkcji  Dorotheah czyli "DH" :)
Klacz udało nam sie po prostu  cudem zdobyć- opis będzie niebawem. Teraz wspomnę  tylko, że klacz S Justadream jest wnuczką polskiego ogiera arabskiego Eukaliptusa i do tego ma potrójny inbred na polskiego ogiera Bask !  No i ledwie przywieżliśmy klacz a już ma swoje ogłowie ! Ogłowie to jest nietypowe, bo..
Jest to ogłowie rajdowe rodzaj połączenia ogłowia z kantarem, w komplecie z uwiązem i wodzami.  Obecnie w konkurencji rajdów długodystansowych bardzo popularne są kolorowe ogłowia  wykonane zarówno ze skóry, jak i  ze specjalnych tworzyw sztucznych. Zależnie od producenta, maja one sporo różnic technicznych. Ale cel jest jeden. Wystarczy odpiać dwa policzka z wędzidłem i juz koń jest w samym kantarze, gotowy do przywiązania na postoju, albo na popas (pamiętajcie: w  ogłowiu z jakimkolwiek kiełznem nigdy nie pasiemy koni !)

Roboty z tym było dużo więcej niż się spodziewalam. Tym bardziej, że klacz ma bardzo mały łepek - prawie jak przerośnięty Classic. Ale doświadczenie z wykonania kilkudziesięciu kantarów zdecydowanie przydało się. 
Oczywiście wszystko się rozpina ( podgardle, pasek policzkowy, plus odpinane policzka do wędzidła, można  także wymienić "kiełzno",  odpiąć wodze) 

Przyznam,że nigdy nie planowałam wykonania tego typu ogłowia- to bardzo spontaniczny projekt. A tak mi się podoba, że chyba zrobię jeszcze więcej podobnych. 
Ogłowie robiłam  na wzór prawdziwych  ogłowi , plus zastosowałam kilka rozwiązań technicznych jakie sama wymyśliłam. Prawdopodobnie ogłowie będzie psaować tez na Sunny WG ( musze to sprawdzić)


Pozdrawiam  bardzo słonecznie!
Post o klaczy model konia S Justadream Breyer Traditional  będzie niebawem :)
Na razie zbieramy myśli i ... szczekę z podlogi.
***
Klacz udalo mi się sprowadzić dzięki miejscowemu sklepowi , z którego mamy już i Isadore i Jasmine. Na pewno S Justadream była jedna, jedyna ostatniutka- chyba po prostu czekała na nas :) Obecnie wykopuje informacje jakie konie kryją się jeszcze w drugim, większym magazynie sklepu ( na pewno jest jeszcze Hadley Brittania, Rachel Aleksandra, był Larry Diamencik, Cedrik, ruchoma Jasmine, a  być może jest jeszcze jakaś Isadora, choc tego juz nie jestem pewna). Jednego konia udało mi sie tak "uratować" - już jest w drodze do swojej nowej stajni w Polsce :). Jakby komus bardzo, ale to bardzo zalezało na czymś prosze dajcie znać- dla mnie to  trochę fatygi z łażeniem na pocztę itp., ale i tak planuję wyrwać z tamtąd jeszcze jednego konia dla siebie puki jest, więc może i coś jeszcze bym "uratowała" . Ceny są wysokie- ale może warto, bo sama doskonale wiem jak wiele znaczy zdobycie wymarzonego modelu. Konie są zupełnie nowe, kartony mają w idealnym stanie wyglądają jakby były prosto z tasmy.jak coś pytajcie  dorotheahhh@gmail.com

16 komentarzy:

  1. Piękne te ogłowie!!Wieżę , że się napracowałaś. Mam pytanko : Skąd bierzesz te kolorowe rzemyki ? Bardzo mi się podobają kolory rzemyków, a nie mam pojęcia skąd takie wytrzasnąć.

    www.greenhillstable.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Rzemyki kupuje w stacjonarnym świetnie zaopatrzonym sklepie. także wiele lat nie mogłam ich nigdzie znaleźć. Nieststy rzeminie są w sumie bardzo drogie, jesli nie kupuje się od razu 100 metrów lub więcej (w jednym kolorze) zastanwialam się nad wystawieniem jednego rzemyka na moim ebayu, ale zobaczymy.

      Usuń
  2. Dałabyś zdjęcia ogłowia jako kantara (z odpiętym wędzidłem) ?
    Zawsze chciałam zrobić takie dla schleich/collecta i chyba nawet się za to zabiorę ;)
    A klaczka piękna :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcie postaram się zrobić. Odpina się policzka w miejscu gdzie widać kółka i dopięty do nich maleńki karabińczyk. Pozostaje kantar z naczółkiem - ma on wtedy nieco inną budowę na potylicy, oraz zapinanie podgardla cześci policzkowej.
      Na Schleich będzie bardzo cięzko zrobić coś takiego z racji potrzeby karabińczyków na policzka. Moje karabinki sa najmniejsze jakie kiedykolwiek widziałam maja ok centrymetra i juz dla skali traditional są stosunkowo duże ( a może to przez to , że S Justadrem jest maleńka jak na trad.). Może Rio Rondo ma miniatury karabińczyków - tyle, że musziłabyś szukać i sprowadzać, albo wymyślić alternatywne zapięcie.

      Usuń
  3. Dzięki za wyjaśnienie, o co chodzi z tym ogłowiem rajdowym :)
    Eukaliptusa uwielbiam, w ogóle to mogliby jakiegoś arabka polskiego jeszcze uwiecznić w modelu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A było kilka arabów polskich np. Ofir, syn ogiera Witeż II i sam Witeź II, tyle, że oba na starych moldach Hessa Black Stallion i Proud Arabian Stallion. Może coś jeszcze. Ale fajnie jakby zrobili cos nowszego na moldach typu Huckleberry Bey, Weathergirl, czy Oasis, Susection, Ashquar :) Ja bym chciała naszego Gangesa, albo Emmanora !!!

      Usuń
  4. Ogłowie i tło dla klaczy... bajkowe!
    Czekam na dokładniejszy opis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki chyba fajnie jej pasuje .
      W międzyczasie - S Jusadream została obdarowana porządnym kompletem arabskim, a to ogłowie rajdowe jest na Sunny

      Usuń
  5. JAHAHAHA!!!! NEEE! Ona jest taka cudowna, a ja nadal jej nie mam!! Zazdrość!!!
    U nas n/n.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie. Kupuj najpierw to co jest najlepsze i jednocześnie mega okazje np. zdobycie perełki za które warto zapłacić nawet więcej, A w międzyczasie idac taki systemem i S Jusadream gdzieś znajdziesz i upolujesz.

      Usuń
  6. Mam takie pytanie wiem że traditionale są zrobione z żywicy a ta żywica jest tak jak plastik że można ją wgiąć do środka czy raczej tak jak schleichy czyli taka twarda proszę odpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  7. Traditionale marki Breyer sa robione z rodzaju plastiku całkiem twardego, zupełnie inny rodzaj masy niż maja Schleich , innny rodzaj niż wikszość plastików zabawek itp. Ta masa plastyczna dzięki swej jakości doskonale nadaje się do prac modelarskich , np. świetnie pozwala się szlifować itp.

    Traditionale ARTIST RESIN (AR) , czyli odlewy wykonane przez studio danego artysty, oraz modele w różnych skalach różnych firm z dopiskiem RESIN (np. maly Totilas resin Breyera) są wykonane z różnych żywic. Przykładowo mój Totilas resin jest stosunkowo, bardzo ciężki, a AR Cassandro Boy kitty Cantrell wydaje się mieć inny rodzaj żywicy .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bo jak uzbieram jeszcze trochę kasy to Cześka kupuję

      Usuń
    2. A jak jej i innym breyerom wędzidło włożyłaś do pyska a nie są to kółeczka odstająde od pyska

      Usuń
  8. Ogłowie wspaniałe, a S Justadream także mam i jestem w niej zakochana.

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)