15.11.2012

Andaluz w piafie i kantarek Larego


Choć mam niewiele czasu,  jakoś wygospodarowałam go troszkę na tworzenie.
Najnowsze chłopaki Diamond i Hanowerek CL. dostały po kantarze.




Najpierw kantarek zrobiłam dla hanowerka (mierzony jednocześnie na głowę hackneya).

Paski wycinałam nożyczkami z szerszych pasków. Sprzączki, kółeczka wszystkie są z wyginanego drutu. Podgardle jest zapinane na haczyk, a pasek na sankach ma sprzączkę z regulacją ( przy czym zrobiłam nieco inna konstrukcje zapinania niż w moich kantarach taśmowych). Nachrapnik ma dodatkowe podszycie.

Kantar na Aristocrat Hackney

Kantar dla O'Lary"s Diamond Irish Draught  Breyer

Konstrukcja tego kantaru jest niemal identyczna. Przy tym kantarze zamiast podszycia, zrobiłam  zdobienie pasków policzkowych i nachrapnika węższymi paskami skóry.
Długo zastanawiałam się jaki kantar zrobić dla Larego. Najbardziej spodobała mi się koncepcja skórzanego kantarka, choć pewnie jeszcze będę szukać czegoś co przypasuje do specyficznej urody głowy Diamonda.



Aby nikt nie myślał, że próżnuję pokażę moją najnowszą pracę:

Ciemnosiwy andaluz w piafie - czyli moja wizja i zabawa światłem. Pastel olejna i brystol 51x 71 cm.

Andaluz w piafie barwa poprawiona
Temat starałam się pokazać nietypowo, nieco nierzeczywiście. Zależało mi na jakimś takim ulotnym odczuciu. Rzeźbę andaluza starałam się podkreślić  przez doświetlenie go z kilku stron, dzięki czemu na ciele widać refleksy w kilku delikatnych barwach. Czyli taka moja lekka wariacja w temacie. 
Przy czym zależało mi na jak najlepszym oddaniu anatomii, proporcji, oraz uchwycenia temperamentu i ruchu konia. 
Pomysł jest całkowicie mój. Przy malowaniu posiłkowałam się całkiem zwykłą fotą andaluza (w normalnym dziennym świetle) i modelem :) Cała wariacja ze światłem to moja wizja. 
((Dodam jeszcze, że czasem widuję różne, nietypowo pokazane konie. Ale zazwyczaj totalnie leży przy nich anatomia. A przy świetnych anatomicznie pracach brakuje zazwyczaj jakiejkolwiek wizji )).
Koń na żywo jest ciemniejszy (mniejszy kontrast, mniej bieli), ale  bardzo dobrze widoczny. Aparat podkręcił mi kontrast, a na kompie nie daję rady tego dobrze ustawić.

bv
Łepek z szyjką, ...
nbj
Nóżki ...

ghv
...i zadek

I na zakończenie  fotki z oczkami Czecha (Bryer Big Cheks to Cash )




Pozdrawiam cieplutko :)

3 komentarze:

  1. Doro kantarki świetne a co myślisz o moich wypocinach modelarskich( olcioxd.blogspot.com/)
    Czekam na opis Salinero :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo staranne wykonanie!

    OdpowiedzUsuń

Witaj. Dzięki, że czytasz moje posty.
Niedawno znalazłam i usunełam kilka komentarzy nie zwiazanych z treścią reklamujacych jakieś dziwne rzeczy, prawdopodobnie z jakiegoś robota. Więc teraz wstawiane komentarze będą sprawdzane. Pozdrawiam :)